جامعه از خانه‌نشینی پیشکسوتان قرآنی لطمه می‌خورد
کد خبر: 4123441
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
پیشکسوتان قرآنی؛ الگو‌ها و دغدغه‌ها / ۳

جامعه از خانه‌نشینی پیشکسوتان قرآنی لطمه می‌خورد

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآن و عترت با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده از سوی پیشکسوتان قرآنی مبنی بر غفلت از ظرفیت آنان گفت: جامعه از خانه‌نشینی پیشکسوتان قرآنی لطمه می‌خورد.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارسمحمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به دغدغه‌ها و مباحث مطرح شده از سوی پیشکسوتان قرآنی گفت: دغدغه‌ها و گلایه‌های پیشکسوتان قرآنی را مبنی بر غفلت از ظرفیت آنان را قبول داریم.

وی افزود: متأسفانه بزرگترین ایرادی که داریم این است که نتوانستیم حلقه میانی بین نسل قدیم و جوان را در موضوعات قرآنی ایجاد کنیم که این مسئله در کل کشور از جمله استان فارس وجود دارد.

اسلامی با تأکید بر اینکه باید این نقیصه برطرف شود، گفت: نکته اینجاست که پیشکسوتان قرآنی دور هم جمع نمی‌شوند که مطالبه‌گری داشته باشند در صورتی این امر می‌تواند کمک‌ خوبی برای برون‌رفت از یکسری مشکلات باشد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس بیان کرد: نیاز داریم تا از تجربه پیشکسوتان برای انتقال مفاهیم قرآن به نسل جدید استفاده کنیم اما غفلت می‌کنیم و هر روزی که می‌گذرد ضرر بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به شاخصه‌های کار قرآنی در جامعه امروزی، گفت: زمانی ذائقه جامعه متوجه حفظ و زمانی به سمت صوت قرآن بود. به عنوان مثال طی سال‌هایی مردم جذب صوت جواد فروغی یا حفظ محمدحسین طباطبایی شدند، اما به نظر می‌رسد امروز این مسائل دیگر جوابگو نیست و دلایلی هم دارد و باید این دلایل را در نشست‌های تخصصی و کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

اسلامی تأکید کرد: باید شیرینی و حلاوتی که در گذشته در مباحث قرآنی وجود داشته است را با مشورت گرفتن و استفاده از ظرفیت پیشکسوتان ایجاد کنیم و مشخص کنیم که اکنون برای نسل جدید باید چه اقداماتی انجام دهیم که علاقه‌مندی آنان به سمت قرآن افزایش یابد.

وی در پاسخ به اینکه آیا اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی همکاری با پیشکسوتان خواهد داشت، گفت: برای این موضوع باید کار برای اتحادیه تعریف شود مثلاً ما چه همکاری می‌توانیم داشته باشیم و بر سر چه موضوعاتی. باز هم معتقدم تا زمانی که خود پیشکسوتان یکدل و یکدست نشوند، اتفاقی نخواهد افتاد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس با تأکید بر اینکه جامعه از خانه‌نشینی پیشکسوتان قرآنی لطمه می‌خورد، گفت: این مسئله را با عمق وجود می‌توان در جامعه امروز لمس کرد چرا که وجود پیشکسوتان برکت است و اگر به آنان توجهی نداشته باشیم کارمان برکت نخواهد داشت.

انتهای پیام
captcha