تشکیل مجمع خیرین «دانش‌آموز یار» در قزوین
کد خبر: 4123293
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵

تشکیل مجمع خیرین «دانش‌آموز یار» در قزوین

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اهداف تأسیس مجمع خیرین «دانش‌آموزیار»، گفت: پوشش نوآموزان بازمانده از تحصیل به دلیل فقر و محرومیت یکی از اهداف این مجمع است.

دانش آموز و معلم

به گزارش ایکنا از قزوین، قاسم ابراهیم‌زاده، رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، در اولین همایش استانی مجمع خیرین دانش آموزیار استان قزوین با شعار «مثل فرزند خودم» که امروز دوشنبه اول اسفند در سالن کوثر قزوین برگزار شد، گفت: نهاد آموزش و پرورش مسئولیت تربیت نیروی انسانی در جامعه را بر عهده دارد و توسعه در گرو تربیت نیروی انسانی است، در گذشته اندیشمندان بر این باور بودند توسعه در گسترش منابع مادی است ولی امروزه آموزش و پرورش را به عنوان سرمایه‌گذار بنیادی می‌دانند.

وی در ادامه بیان کرد: شواهد نشان می‌دهد تحولات آموزش و پرورش در جوامع منجر به تحولات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شده است و مدرسه به عنوان کانون هویت‌ساز  جزو شاخص‌ترین عناصر جامعه است که دانش‌آموز در محور این کانون قرار دارد و منجر به نشاط، پویایی و حرکت در جامعه می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: البته ارزش و کرامت انسان در جامعه اسلامی اساس توسعه، پیشرفت، شکوفایی استعدادها و توانایی‌های خدادادی است و در این صورت است که جامعه به سمت بهره‌مندی و بهره‌وری منابع انسانی هدایت می‌شود و به بهترین وجه مسیر پیشرفت را طی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در این مسیر بنا به عللی تعدادی از دانش‌آموزان با دشواری‌ها روبه‌رو هستند که از جمله این مسائل فقر مالی، بدسرپرستی، آسیب‌های اجتماعی، معلولیت‌های جسمی و حرکتی، بیماری‌های صعب‌العلاج و عدم تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در مناطق روستایی است.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: از این رو کسانی که اشراف بر مسائل جاری آموزش و پرورش، شناخت آسیب‌ها، چالش‌ها و نقاط ضعف و قوت دارند، گردهم آمده‌اند تا شرایطی را فراهم سازند که هیچ دانش‌آموزی به خاطر فقر مالی ترک تحصیل نکند یا خلائی در ادامه تحصیل او به وجود نیاید و بر این اساس مجمع خیرین دانش‌آموز‌یار با شعار «مثل فرزند خودم» آغاز به کار می‌کند.

وی با اشاره به اهداف تأسیس مجمع خیرین «دانش‌آموز یار» اظهار کرد: یکی از اهداف، پوشش نوآموزان بازمانده از تحصیل به دلیل فقر و محرومیت است، در این میان تعداد قابل توجهی از نوآموزان پیش دبستانی را در استان داریم که به دلیل فقر مالی نمی‌توانند در این دوره ثبت نام کنند تعداد نوآموزان استان باید ۲۴ هزار نفر باشد که ۱۲ تا ۱۳ هزار نفر بیشتر ثبت نام نکرده‌اند.

ابراهیم‌زاده افزود: کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، حمایت از دانش‌آموزان مبتلا به آسیب‌های اجتماعی، تأمین هزینه‌های درمانی دانش‌آموزان محروم، تأمین کتاب و لوازم‌التحریر، بازگشت به تحصیل بزرگسالان بازمانده از تحصیل به دلیل فقر مالی، حمایت از کودکان کار و راه‌اندازی کاروان آزمایشگاه‌های سیار مدارس روستایی راهبردهایی است که برای این مجمع مشخص شده است.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: ما در استان قزوین ۳۴ دانش آموز مبتلا به سرطان داریم که نیاز به کمک دارند ۶۱۲ دانش‌آموز ما ایتام هستند، بیش از یک هزار مدرسه در روستاها مسائل نظری خوانده ولی کارگاه و آزمایشگاهی ندارند و خوب است بتوانیم آزمایشگاهی فعال کنیم.

انتهای پیام
captcha