اولین روز مسابقات قرآن بسیج + عکس
کد خبر: 4121877
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱

اولین روز مسابقات قرآن بسیج + عکس

بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج از صبح امروز در سازمان بسیج مستضعفین آغاز شده و 26 بهمن‌ماه با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد. در روز نخست این مسابقات شرکت‌کنندگان در چهار سالن مجزا به رقابت با یکدیگر پرداختند.

گزارش اولین روز مسابقات قرآن بسیج + عکس

به گزارش ایکنا، مرحله نهایی بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج کشور از صبح امروز 24 بهمن‌ماه با حضور بیش از 300 شرکتکننده در دو گروه بانوان و آقایان و در بخش‌هایی همچون انفرادی، گروهی و خانوادگی آغاز شده است.

در این دوره از مسابقات که دومین دوره آن در سال 1401 است (دوره بیست و هشتم اردیبهشت‌ماه امسال برگزار شد) ۱۳۲ بانو و ۱۲۰ آقا در بخش انفرادی، ۱۶ خانواده در بخش خانوادگی و ۲۰ گروه در بخش گروهی حضور دارند. همچنین ایده‌های دریافتی نیز در این مرحله داوری خواهد شد.

براساس برنامه اعلام شده از سوی دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین، مسابقات بخش‌ خانوادگی در مجتمع پنجم آذر از صبح امروز 24 بهمن‌ماه آغاز شده و در دو نوبت صبح و بعدازظهر امروز و فردا ادامه خواهد داشت.

در بخش انفرادی و در روز اول این مسابقات در بخش آقایان شاهد برگزاری رقابت در رشته‌های حفظ کل قرآن، قرائت تقلیدی نوجوانان، قرائت ترتیل بزرگسالان و صحیفه سجادیه بودیم. همچنین در روز اول، مسابقات در بخش بانوان و در رشته‌های حفظ کل قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در سالن شماره دوم مجتمع الزهرا برپا شد.

گزارش اولین روز مسابقات قرآن بسیج + عکس

براساس گزارش ایکنا، بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در بخش انفرادی در رشته‌های حفظ 15 جزء، حفظ کل قرآن، قرائت ترتیل بزرگسالان، قرائت ترتیل نوجوانان، قرائت تحقیق(ویژه آقایان)، قرائت تحقیقِ تقلیدی(ویژه آقایان)، کتاب صراط، حفظ حکمت‌های نهج‌البلاغه و حفظ دعاهای صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

بخش انفرادی دارای 23 رشته است که تنها رشته‌های نام برده دارای مرحله کشوری هستند و سایر رشته‌ها که عمدتاً شامل حفظ اجزاء پایین‌تر قرآن کریم است، صرفاً در مراحل پایگاهی، شهرستانی و استانی برگزار شده است.

در بخش خانوادگی نیز هر خانواده شامل، مادر، پدر، فرزند بالای 10 سال و فرزند زیر 10 در این رقابت حضور می‌یابد. در این بخش که رقابت‌های آن از صبح امروز آغاز شده و فردا نیز ادامه خواهد داشت، مادر خانواده در رشته حفظ سوره مبارکه نور و قصه‌گویی قرآن که شامل داستان زندگی حضرت ابراهیم(ع) است، حضور خواهد داشت.

گزارش اولین روز مسابقات قرآن بسیج + عکس

در بخش خانوادگی همچنین پدر خانواده به ارائه پنج دقیقه‌ای از محتوای سوره مبارکه حجرات و ترتیل‌خوانی آیاتی از جزء اول قرآن می‌پردازد. فرزند زیر 10 سال در رشته حفظ 20 سوره آخر قرآن و فرزند بالای 10 سال هم در رشته حفظ دعای 24 صحیفه سجادیه مشارکت دارد.

در بخش گروهی نیز هر گروه متشکل از سه عضو بین 14 تا 30 سال است. در ابتدا هر کدام از اعضای گروه به ارائه حفظ و مفاهیم سوره مبارکه لقمان و حجرات، ارائه پنج دقیقه‌ای نامه 53 نهج‌البلاغه و حفظ دعای 24 صحیفه سجادیه پرداخته و در انتها به جمع‌خوانی آیاتی از سوره مبارکه لقمان می‌پردازند.

مسابقات سراسری قرآن سازمان بسیج مستضعفین همچنین دارای بخش ایده‌پردازی نیز هست که فقط در مرحله کشوری برگزار می‌شود. در این بخش مجموعاً 390 ثبت‌نام کرده‌اند و ایده‌های آنها در مرحله کشوری داوری خواهد شد. برای این دوره چهار موضوع به عنوان محور ایده‌پردازی قرار گرفته است که تبدیل شدن مسجد محله به پایگاه قرآن و تربیت حافظ قرآن با روش‌های نوین از جمله این محورها است.

گزارش اولین روز مسابقات قرآن بسیج + عکس

این دوره از مسابقات در تهران و به میزبانی سازمان بسیج مستضعفین برگزار می‌شود و چهار سالن از مجموعه‌های مجتمع پنجم آذر، مجتمع شهید مطهری و مجتمع الزهرا به عنوان محل برگزاری مسابقات در نظر گرفته شده است.

این رویداد در بخش رقابتی طی روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن‌ماه در جریان خواهد بود و مراسم اختتامیه آن نیز ۲۶ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

 
الهام وقاری
انتهای پیام
captcha