کتاب «روزگار طیبه» در قم‌ رونمایی شد
کد خبر: 4118804
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶

کتاب «روزگار طیبه» در قم‌ رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب «روزگار طیبه» روایتی از زندگی‌ شهیدان طیبه و مرتضی واعظی و ابراهیم و فاطمه جعفریان در خانه موزه شهیدان زین‌الدین برگزار شد.

کتاب «روزگار طیبه» در قم‌ رونمایی شدبه گزارش ایکنا از قم، مراسم رونمایی از کتاب «روزگار طیبه» روایتی از زندگی شهیدان طیبه و مرتضی واعظی و ابراهیم و فاطمه جعفریان عصر امروز ۱۱ بهمن‌ماه به همت کنگره ملی شهدا، سازمان فرهنگی شهرداری قم و انتشارات کتاب جمکران در خانه موزه شهیدان زین‌الدین برگزار شد.

حجت‌الاسلام امرودی مشاور وزیر امور خارجه، حمید مکارم مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم، مهدی توکلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، حجت‌الاسلام لقمان‌پور مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس قم، حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری قم، حسنی مدیرعامل مؤسسه انتشاراتی کتاب جمکران، خانواده معظم شهدا و برخی از فعالان فرهنگی استان در این مراسم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام میثم امرودی، مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه در این مراسم بیان کرد: فردا دوازدهم بهمن سال روز ورود امام راحل به ایران است، امام در وصیت‌نامه خود بر اهمیت بقای انقلاب اسلامی تأکید کرده و اگر انگیزه الهی وجود نداشت انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید.

وی با تأکید بر اینکه اسم شهید موضوعیت دارد، تصریح کرد: ترویج  فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اقدام قابل توجهی است که باید مورد تأکید همگان باشد، از خانم فهیمی نویسنده کتاب روزگار طیبه تشکر می‌کنم که با نوشتن این کتاب اقدام بسیار خوبی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و شهادت کرد.

امرودی با اشاره به جنگ نرم دشمن و اهمیت مراقبت از فضای مجازی در برابر آسیب‌ها، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمود اگر رهبر نبودم ریاست فضای مجازی را بر عهده داشتم که این موضوع نشان دهنده اهمیت فضای مجازی است.

علی‌اکبر خوشگفتار، رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان در این مراسم با اشاره به اهمیت حجاب در جامع بیان کرد: شهیده طیبه واعظی در دوران خفقان و سیاه شاهنشاهی از فریضه الهی حجاب دفاع کرد و در این مسیر به شهادت رسید.

وی با اشاره به اهمیت حجاب در اسلام افزود: شهیده طیبه واعظی زیر شدیدترین شکنجه‌ها از سوی ساواک قرار گرفت اما هیچ گاه حاضر نشد چادر از سر بردارد و خطاب به ساواک گفت مرا بکشید ولی چادرم را بر ندارید.

محمد حسنی، مدیر عامل مؤسسه انتشاراتی کتاب جمکران نیز در این مراسم بیان کرد: کتاب روزگار طیبه بسیار خوب و جذاب نوشته شده و این کتاب در ابتدا زندگی شهیدان واعظی و جعفریان در دهه ۲۰ و ۳۰  را روایت می‌کند.

وی افزود: دشمن در حال تلاش تحریف دوران پهلوی است به گونه‌ای که بعضی از جوانان می‌گویند چرا انقلاب کردیم و دوران شاه شرایط خوب بوده است، طرفداران پهلوی در فضای مجازی با بحث‌های روانی و تحریف قصد دارند تصویر باشکوهی از دوران شاه را نشان دهند.

مدیر عامل مؤسسه انتشاراتی کتاب جمکران بیان کرد: یکی از ویژگی‌های خوب کتاب «روزگار طیبه» این است که خواننده از آن خسته نمی‌شود و علاقه دارد تا ادامه موضوع را بداند، از خانواده شهید جعفریان که در زمینه انتشار این کتاب زحمات زیادی کشیدند تشکر می‌کنم.

یادآور می‌شود، کتاب «روزگار طیبه» زندگی‌نامه شهیدان طبیه و مرتضی واعظی و ابراهیم و فاطمه جعفریان را روایت می‌کند، این کتاب به قلم خانم مریم فهیمی نوشته شده است.

در پایان این مراسم از خانواده شهیدان جعفریان و واعظی و همچنین خانم فهیمی نویسنده کتاب «روزگار طیبه» تجلیل شد

انتهای پیام
captcha