آخرین وضعیت طرح مسکن ملی در قزوین
کد خبر: 4118146
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

آخرین وضعیت طرح مسکن ملی در قزوین

مدیرکل راه‌و شهرسازی استان قزوین با اشاره به وضعیت مسکن ملی، گفت: تاکنون بیش از ۱۰۷ هزار و ۴۰۰ نفر در استان ثبت نام کرده که از این تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۳۰۰ نفر حائز شرایط شده اند.

مسکن ملی

به گزارش ایکنا از قزوین، سیدعلی هاشمی، مدیرکل راه‌و شهرسازی استان قزوین، یکشنبه ۹ بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، گفت: اداره کل مسکن‌وشهرسازی باهدف ارائه خدمات به‌مناطق کم‌تر برخوردار، مسجد شهر مهرگان را در قالب تملک دارایی دستگاه‌های دولتی، در اوایل فروردین سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری رسانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: برخی پروژه‌های سازمان راه‌وشهرسازی مطالعاتی و مناقصه‌ای است؛ به عنوان مثال پروژه ساختمان سنجش و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای استان قزوین را با ۱۱۰۰ متر مربع زیر بنا، در مقدمات مناقصه است.

وی گفت: احداث سردخانه پلاسمای خون قزوین به مساحت ۱۱۰۰ متر مربع که مطالعات برآورد آن در حال انجام است، از دیگر پروژه‌های این اداره کل است. همچنین احداث خانه فرهنگ آوج به مساحت ۹۸۰ متر مربع در دست اقدام و در مرحله انتخاب پیمانکار است.

این مسئول بیان کرد: برگزاری چندین همایش در سه شهر استان، توزیع ۲۰۰ تن قیر به شهرهای آبگرم و اسفرورین، واگذاری بنای تاریخی به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از جمله اقدامات این سازمان در حوزه بازآفرینی است.

هاشمی ادامه داد: در استان قزوین ۲۴ شهر دارای طرح جامع و تفصیلی بوده و عصمت آباد، شهرهای قشلاق و ضیاآباد که از ۲ سال گذشته به شهر تبدیل شده‌اند دارای طرح هادی هستند.

وی تصریح کرد: طرح تفصیلی اقبالیه آماده و توسط استاندار ابلاغ شده، همچنین طرح تفصیلی بوئین زهرا و قزوین به تأیید رسیده و در مرحله ابلاغ است، الحاق محدوده شهرهای بوئین زهرا، آبگرم، ضیاآباد و خرمدشت برای پروژه اقدام ملی توسط استاندار به شهرداری‌های مربوطه ابلاغ شده است.

این مسئول بیان کرد: از جمله طرح‌های در دست اقدام سازمان راه و شهرسازی استان قزوین؛ طرح جامع شهر محمدیه و بازنگری طرح جامع تاکستان، طرح تفصیلی ویژه اراضی شمال اتوبان شهر قزوین، طرح تفصیلی شهر ضیاآباد و همچنین مطالعات پایلوت کشوری برای مجتمع زیست معیشتی در استان است.

وی با اشاره به وضعیت مسکن ملی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۰۷ هزار و ۴۰۰ نفر در استان ثبت نام کرده که از این تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۳۰۰ نفر حائز شرایط و از این بین برای بیش از ۱۸ هزار نفر تخصیص پروژه انجام شده و ۱۰۰۰ نفر آماده برای تخصیص هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی در پایان گفت: در حوزه مسکن حدود ۲ هزارو ۹۱۷ نفر افتتاح حساب کرده و واریزی آن‌ها تکمیل نیست و ۲ هزار و ۷۸ نفر داریم که تعیین نهایی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha