همه برنامه‌های صدا و سیما باید درس‌آموز و فایده‌مند باشد
کد خبر: 4117859
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
آیت‌الله سعیدی:

همه برنامه‌های صدا و سیما باید درس‌آموز و فایده‌مند باشد

تولیت آستان مقدس قم با بیان اینکه دانشگاه باید همه بخش‌هایش دانشگاه باشد، گفت: اگر ما معتقدیم که تلویزیون دانشگاه است باید سریال، طنز، مستند، تبلیغات و همه برنامه‌هایش فایده‌مند و درس‌آموز باشد.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار اعضای شورای معارف صدا و سیما که امروز هشتم بهمن‌ماه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: کانون‌های با برکت مانند حرم اهل بیت(ع) محل امنیت‌بخشی است و هر کسی داخل آن شود در امنیت است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه برخی از سریال‌های فاخر با هزینه‌های سنگین تولید شده و باید برای همه نسل‌ها تکرار شود تا استفاده ببرند، افزود: سریال‌هایی که بر اساس اسناد معتبر تاریخی ساخته می‌شوند مانند کتاب‌های منبع، همواره قابل مراجعه و تکرار آن خوب است.

وی با تأکید بر اینکه دوره‌های آموزشی معارفی باید برای اهالی رسانه گذاشته شود گفت: باید درس‌های اخلاق خاص مانند اخلاق رسانه، اخلاق طنز، اخلاق تولید فیلم و سریال و اخلاق‌های مختلف آموزش داده شود زیرا اگر افراد رها باشند به سمت دیگری کشیده می‌شوند.

سعیدی با بیان اینکه دانشگاه باید همه جایش دانشگاه باشد، افزود: اگر ما معتقدیم که تلویزیون دانشگاه است باید سریال، طنز، مستند، تبلیغات و همه برنامه هایش فایده‌مند و درس آموز باشد.

وی با تأکید بر اینکه افراد دغدغه‌مند باید ایده و نگاه خاص خود را در رسانه داشته باشند، گفت: دنیا باید بداند وقتی می‌خواهد دنبال برنامه‌های رسانه‌ای معارفی برود باید به ایران نگاه کند زیرا ما ظرفیت و نمادهای خوب و قشنگ معنوی داریم و می‌شود از این ظرفیت‌ها برای جذب معنوی افراد استفاده کرد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه محتوای معارفی باید در قالب هنر منتقل شود، افزود: وقتی یک ارزش یا سبک زندگی در قالب‌های متفاوت تکرار شود به تدریج آن فرهنگ در میان مردم جا می‌افتد و نفوذ می‌کند.

انتهای پیام
captcha