جرم اهانت به مقدسات اسلامی مسلمانان را متحد‌تر می‌کند
کد خبر: 4117271
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸

جرم اهانت به مقدسات اسلامی مسلمانان را متحد‌تر می‌کند

پایگاه خبری مسلمنا در یادداشتی ضمن درخواست از همه کشورهای اسلامی برای اقدام مشترک و هماهنگ در احضار سفیر سوئد تاکید کرد که انزجار مسلمانان از هتک حرمت مقدسات آنها را متحدتر می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از مسلمنا، سارا سادات پاد در یادداشتی با عنوان «سازمان همکاری اسلامی دقیقا کجای مسائل جهان اسلام ایستاده است؟» از انفعال  نهادهای بین‌المللی در قبال تکرار هتک حرمت‌ها به ساحت مقدسات اسلامی انتقاد کرد.

در این یادداشت آمده است: آیا سازمان همکاری اسلامی (OIC) در ماهیت دچار استحاله جدی شده است؟ پس از هتک حرمت قرآن در سوئد، رهبر گروه راست‌گرای افراطی در هلند نيز قرآن را هم پاره کرد و هم آن را سوزاند!!!

جاهلیت جدید برآمده از دل تاریخ، یادآور مقاومت جهل کهن بشر در مقابل پیامبران الهی و کتابهای مقدس است. چنین رفتارهایی سخیف، حکایت از انسداد فکری و گفتمانی و منطق تولید شده در فرهنگ فاقد هویت‌های اصیل بشری در غرب است.  امتداد نفرت‌پراکنی و تولید انزجار نشریه شارلی ابدو، نشان از یک منظومه فکری قهقهرایی است که نگران ناپایداری ارزش‌هایی است که شمولیت تصنعی و خود ساخته خود را در مقابل روح‌های حقیقت طلب و جست‌و‌جوگر صادقِ انسان از دست داده است. 

ادیان توحیدی و پیامبران آورنده کتابهای آنها که قانون زیست شایسته بشر را درون خود دارند؛ به ویژه جوان‌ترین و کاملترین دین هرگز موازی هم نبوده‌اند؛ بلکه در امتداد هم هستند.

شما جاهلان مدرن حتی در قوانین دست ساز خود غیر صادق هستید و حق انتخاب را از انسانیت سلب می‌کنید و آنقدر کوتاه بین هستید که قرآن را نوشته‌ای مکتوب می‌دانید که با آتش زدنش موج اسلام خواهی را به تصور خود مهار می‌کنید.

قرآن قانون اساسی امت اسلام است و هتک حرمت آن ضمن ایجاد نفرت‌پراکنی که حسب قوانین حقوق بین‌الملل،  جرم مسلم است و موجب انزجار مسلمانان و باعث اتحاد همه آنها (به هر مذهب و نحله‌ای که باشند) می‌شود.

اتحادیه اروپا که مشخصا نسبت به جامعه خود سلب مسئولیت کرده است و تمرکزی بر مدیریت درون جغرافیای خود ندارد و دم از مقابله با تروریسم می‌زند آیا می‌داند با عدم مهار خشونت طلبی‌های افراطی موجبات ناپایداری صلح و امنیت پایدار را فراهم می‌کند؟؟ 

جناب گوترش! شما مسئولیت مستقیم دارید که در شرایطی که این اقدامات امنیت جهانی به مخاطره می اندازد، بر حسب صلاحیت و مسئولیت خود مداخله مؤثر داشته باشید. در این فقره حتی اگر بعضی دولت‌های اسلامی ناتوان و کم تحرک باشند؛ امت اسلام و نخبگان جهان اسلام نقش کلیدی دارد. 

کمیسیون حقوق بشر اسلامی به دلایل معلوم در چند سال اخیر از جهت هماوردی مفاهیم دچار نوعی استحاله مفهومی شده است؛ خوب می‌داند که ارجاعات حقوق بشر اسلامی به شریعت است و قرآن مغز شریعت است، امت اسلام منتظر واکنش مؤثر شماست. 

بیایید یک بار برای خدا، همه کشورهای اسلامی در یک اقدام مشترک و هماهنگ دیپلماتیک، سفرای کشور هلند و سوئد را احضار کنید. حداقل حول قرآن، اشتراک مساعی داشته باشید. 

انتهای پیام
captcha