تبلیغات برگزاری مسابقات قرآن اوقاف در استان‌ها گسترده‌تر شود
کد خبر: 4116492
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف از نگاه متسابقان/ ۸

تبلیغات برگزاری مسابقات قرآن اوقاف در استان‌ها گسترده‌تر شود

راه‌یافته به مرحله نهایی بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف گفت: اگر فردی در محافل قرآنی حضور نداشته باشد شاید هیچ‌گاه از برگزاری این مسابقات مطلع نشود که این مسئله مستلزم تبلیغات گسترده‌تر در سطح شهرهای کشور است.

رضوان محمدی، متسابق راه‌یافته به مرحله نهایی در رشته تفسیر قرآن کریم بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریهرضوان محمدی، راه‌یافته به مرحله نهایی در رشته تفسیر بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا از قم بیان کرد: بنده 43 ساله و از شهر گلدشت استان اصفهان برای اولین بار است در مسابقات قرآن سازمان اوقاف شرکت می‌کنم؛ اما پیش از این دو سال در مسابقات نورالهدی اصفهان، رتبه اول و دوم را کسب کردم؛ همچنین در برخی مسابقات درون سازمانی محل کارم نیز حائز رتبه شده‌ام.

وی در رابطه با تأثیر انس با معارف قرآن در زندگی شخصی گفت: اگر بگویم این تأثیر به‌طور صد درصدی بوده، به نوعی اغراق است، زیرا هیچ کس نمی‌تواند این معارف به‌خصوص مفاهیم و تفسیر قرآن را در زندگی شخصی خود پیاده کند، ولی سعی کردم تا حدی که می‌توانم یک سری جنبه‌های این معارف را در زندگی شخصی خود پیاده کنم، به علاوه در شغل و کارم نیز مؤثر بوده و زمانی که به مطالعه تفسیر قرآن کریم می‌پردازم، با اندیشیدن به جنبه‌های عملی آن فکر و اگر بتوانم آن‌ها را پیاده می‌کنم.

محمدی در خصوص ترویج معارف قرآن کریم اظهار کرد: برگزاری این قبیل مسابقات در ترویج معارف قرآن و ائمه بسیار تأثیرگذار خواهد بود، اما به هر حال بیش‌تر، افرادی که پیگیر مسائل قرآنی هستند و یا فعالیت قرآنی دارند از برگزاری این مسابقات مطلع می‌شوند؛ لذا اگر بخواهیم که عموم مردم با این معارف آشنا شوند بهتر است در مساجد و حوزه‌های علمیه فعالیت‌های قرآنی بیشتر و عمیق‌تر شود. همچنین برگزاری کلاس‌های عمومی آموزشی برای سنین نوجوانی به بالا در امر ترویج قرآن بسیار مؤثر است که در این زمینه نیز حوزه‌های علمیه می‌توانند کمک کنند.

راه‌یافته به مرحله نهایی بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات  قرآن اوقاف با بیان اینکه تبلیغ و اطلاع‌رسانی برگزاری این مسابقات ضعیف است، گفت: بنده به‌طور تصادفی و غیرمستقیم از برگزاری این مسابقات مطلع شدم و اگر فردی در محافل قرآنی حضور نداشته باشد شاید مطلع نشود؛ لذا اگر تبلیغات در سطح شهر بیشتر شود، نه صرفاً جهت شرکت در مسابقه، بلکه از جهت اینکه یک خانواده با هم درگیر فعالیت‌های قرآنی شوند، اثرات مثبتی خواهد داشت، چه بسا این انس با قرآن در شهر و منطقه همه‌گیر شود که مسلما اثرگذاری بسیار بیشتر است.

وی با ابراز رضایت از اطلاع‌رسانی مراحل مختلف مسابقات اوقاف گفت: پیگیری مسئولان مسابقات در مراحل مختلف، اطلاع‌رسانی و نیز برگزاری آزمون‌ها بسیار دقیق، مناسب و رضایت‌بخش بود.

یادآور می‌شود، چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به میزبانی شهر مقدس قم از هشتم تا یازدهم بهمن‌ماه در سالن همایش امامزاده شاه سیدعلی(ع) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha