ضروری‌ترین نیاز کشور از منظر عمار انقلاب چه بود
کد خبر: 4116080
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

ضروری‌ترین نیاز کشور از منظر عمار انقلاب چه بود

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: علامه مصباح موضوعات اصلی را اصل قرار می‌داد و یکی از این اولویت‌ها که در جای جای کشور متبلور است مسئله کادرسازی است که ضروری‌ترین نیاز کشور است. وی بعد از تحصیلات حوزوی در دوره‌های مهمی مثل طرح ولایت و مؤسسه امام خمینی(ره) متمرکز شد که کادرسازی کشور را پیش برد.

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهوریبه گزارش ایکنا از همدان، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، یکم بهمن‌ماه در همایش گرامیداشت آیت‌الله مصباح و اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر در همدان اظهار کرد: علامه مصباح مصداق «مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ» در آیه 23 سوره احزاب «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا» است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در یکی از پیام‌هایشان در رحلت آیت‌الله خوشبخت گفتند عنایات ایشان بعد از رحلت بیشتر است، که این در مورد آقای مصباح هم صادق است. علامه مصباح، حق‌شناس، خوشبخت، مجتبی تهرانی همه از این دست افراد بودند.

منصوری با بیان اینکه علامه مصباح را به زمان‌شناسی و اولویت‌شناسی می‌شناسیم، اظهار کرد: علامه موضوعات اصلی را اصل قرار می‌داد؛ یکی از این اولویت‌ها که در جای جای کشور متبلور است، مسئله کادرسازی است که ضروری‌ترین نیاز کشور است. علامه بعد از تحصیلات حوزوی در دوره‌های مهمی مثل طرح ولایت و مؤسسه امام خمینی(ره) متمرکز شد که کادرسازی کشور را پیش برد.

وی با بیان اینکه همچنین علامه را به میدان‎داری می‌شناسیم، گفت: علامه همواره در میدان مبارزه و اهل هزینه دادن بود. ایشان در دوران اصلاحات آماج حملات بود و کثرت حضورشان در مجامع مختلف باعث شده بود که جریان‌های داخلی و خارجی انتقادات زیادی از ایشان داشته باشند. علامه مصباح از جان و آبروی خود هزینه می‌کرد که باعث عزت مضاعف ایشان شد در عین این اقتدار شاهد نهایت تواضع از علامه بودیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور بیان کرد: در یکی از مراسم غبارروبی حرم امام رضا(ع) علامه مصباح و یکی از علمای قم که صاحب کرسی در حوزه بود نیز حضور داشتند؛ گرچه آنها در ظاهر اختلافاتی با هم داشتند اما زمانی که در آن مجلس این عالم با ولیچر وارد حرم و ضریح شد، علامه مصباح به سمت ایشان رفت و دستشان را بوسید، در حالی که در عالم سیاست وقتی ما با کسی زاویه پیدا می‌کنیم، این‌طور نیستیم.

وی با بیان اینکه ولایت‌پذیری علامه مصباح مثال‌زدنی است، گفت: در نزد رهبر معظم انقلاب در نهایت تواضع بودند و جذب حداکثری نسبت به همه افراد از ویژگی‌های وی بود. در زمان حیاتشان می‌خواستند وی را فردی تندرو نشان دهند، در حالی که انقلابی‌ترین فرد بود و در نهایت انصاف رفتار می‌کرد.

منصوری با بیان اینکه استقامت بر موضع حق از ویژگی‌های بارز علامه مصباح بود، تصریح کرد: ما معمولا مأموریت‌ها را با کسالت دنبال می‌کنیم اما نهادسازی‌های مترقی مثل مؤسسه امام(ره) و نشریه‌ها و طرح ولایت همگی ابزارهای رسیدن به این اهداف است. علامه مصباح، معمار فکری انقلاب بود؛ وی در کنار توجه به مسائل کلان و راهبردی به بسیاری از جزئیات هم توجه داشت.

انتهای پیام
captcha