انسان در لیله‌الرغائب از خداوند بهترین‌ها را می‌طلبد
کد خبر: 4115920
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

انسان در لیله‌الرغائب از خداوند بهترین‌ها را می‌طلبد

امام جمعه قزوین با اشاره به حلول ماه رجب، گفت: اولین جمعه ماه رجب لیله‌الرغائب است، لیله‌الرغائب به معنای شب آرزوها نیست، بلکه یعنی آدم می‌خواهد چیزهای مرغوبی را از خدا بگیرد، قرآن، نماز، عدالت، انسانیت، رحم، مروت، انتظار ظهور، محبت و برادری نسبت به آحاد مؤمنین چیزهای مرغوب است.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که امروز، ۳۰ دی‌ماه در مسجدالنبی(ص) شهر قزوین برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین مسائلی که این روزها پیش آمد، تصمیمی بود که اروپایی‌ها درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌خواهند بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: برای دشمنان سخت بود که جاسوس کهنه‌کار آمریکایی - انگلیسی اعدام شد، دشمنان قدرت امنیتی کشور ما را به این حد نمی‌شناختند و خیلی عصبانی شدند.

وی اظهار کرد: اینکه یک نفر اعدام شده برای دشمن اهمیتی نداشته و ندارد، آن‌ها نوکر می‌خواستند؛ در آخر کار با رضاخان که نوکر چشم و گوش بسته آنها بود چه معامله‌ای کردند؟ همین شاه فراری، زمانی که فرار کرد، یک عمر برای استکبار نوکری و هرچه گفتند را اطاعت کرده بود اما وقتی از ایران فرار کرد سرگردان شد و حتی یک منزل مسکونی به او ندادند که به آمریکا برود.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: آنها با نوکرانشان این گونه رفتار می‌کنند، صدامی که جنگ تحمیلی را به فرمان اربابان خود علیه ما آغاز کرد، چه سرنوشتی داشت و با او چگونه برخورد کردند؟ خداوند می‌فرماید: هر که به ظالمان و دشمنان خدا تکیه کند آتش می‌گیرد، آبرویش می‌سوزد، ایمانش به آتش کشیده می‌شود و حیثیتی برایش نمی‌ماند، ما اینها را دیده‌ایم، اینها نشانه‌های خداست تا از راه راست منحرف نشویم.

وی افزود: آنها تصمیم گرفتند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در دنیا تروریست معرفی کنند، چه کسانی این کار را کردند؟ دار و دسته هیتلر، آنهایی که داعش‌پرور بودند و دنیا را به تلخی رفتارهای شرمگین و قساوتمندانه تروریست‌های داعشی آلوده کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: آنها می‌خواهند به سپاه پاسدارانی که مدافع حریم امنیت ملت‌هاست، مدافع حریم آسایش و راحتی مردم است، عنوان تروریست بدهند.

وی اظهار کرد: اگر آن موقعی که حاج قاسم سلیمانی، آن فرزند رشید رهبر انقلاب و امام خمینی(ره) ترور شد، انتقام گرفته بودیم، امروز دشمنان این غلط را نمی‌کردند، اگر ما آسایش را از ترامپ، بایدن، رئیس جمهورهای آمریکا و شیطان‌های مستقر در انگلیس و اتحادیه اروپا گرفته بودیم، اینها اکنون به ما التماس می‌کردند.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: اگر دشمنان گزافه‌گویی می‌کنند به‌خاطر این است که ما وظیفه خود را سریع انجام نمی‌دهیم و این خواسته توده‌های مردم است چراکه انتقام گرفتن از دشمن، موجب پایداری آسایش و امنیت کشور می‌شود.

پاداش حسنات در ماه رجب مضاعف است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حلول ماه رجب بیان کرد: در حدیث آمده وقتی که ماه رجب فرا می‌رسید، رسول گرامی اسلام(ص) مردم را جمع و سخنرانی می‌کردند و می‌فرمودند رجب ماه بابرکتی است که سایه رحمتش را بر سر شما انداخته است و رحمت خدا در این ماه بر سر شما می‌بارد، حواستان باشد که از این ماه نهایت استفاده را ببرید، مخصوصاً سفارش شده که در ماه رجب استغفار کنید.

امام جمعه قزوین ادامه داد: در حدیث دیگری هم حضرت فرمودند: در ماه رجب خدا به حسنات چندین برابر پاداش می‌دهد، اگر کسی در ماه رجب یک روز روزه بگیرد مثل این است که یک سال روزه گرفته است، یعنی خدا اینقدر برای ماه رجب اهمیت قائل است.

وی تصریح کرد: اولین جمعه یعنی جمعه‌ای که پیش روی ماست، لیله الرغائب است، لیله الرغائب به معنای شب آرزوها نیست، بلکه یعنی آدم می‌خواهد چیزهای مرغوبی را از خدا بگیرد، قرآن، نماز، عدالت، انسانیت، رحم، مروّت، انتظار ظهور، محبت و برادری نسبت به آحاد مؤمنین چیزهای مرغوب است، در لیله الرغائب باید این گونه با خدا عهد و پیمان ببندیم.

انتهای پیام
captcha