اجرای جشنواره قرآنی المصطفی به یاد استاد شهیدی‌پور
کد خبر: 4115736
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
مدیرکل قرآن و حدیث المصطفی خبر داد:

اجرای جشنواره قرآنی المصطفی به یاد استاد شهیدی‌پور

مدیرکل اداره قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه از آغاز بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی از نیمه نخست بهمن‌ماه با زنده نگه‌داشتن نام و یاد استاد محمدرضا شهیدی‌پور خبر داد.

محمدحسین رفیعی، عضو هیئت علمی و مدیرکل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رفیعی، عضو هیئت علمی و مدیرکل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه، در آستانه برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایکنا، اظهار کرد: جای دارد یادی کنم از پیشکسوت قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور، گفتنی‌ها در مورد استاد فراوان است چه اینکه در حیات پربرکتشان، شنیدنی‌ها از ایشان بسیار فراوان و اتمام‌ناپذیر بود.

وی با اشاره به تصویب و ابلاغ سند حفظ قرآن کریم در المصطفی ادامه داد: امسال با توجه به حضوری بودند تمامی فرایند مسابقات برنامه وسیعی برای توسعه حفظ قرآن کریم در نظر گرفته شده است، لذا اعلام شده هر کسی که در جامعه‌المصطفی حافظ بیش از یک جزء قرآن کریم باشد مورد حمایت قرار گرفته و در قالب جشنواره یکسری مزیت‌هایی شامل حال وی می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه بیان کرد: سال گذشته «سند حفظ قرآن کریم در جامعه‌المصطفی» را مصوب و توسط ریاست المصطفی به تمام مراکز و مجموعه‌های وابسته در داخل و خارج از کشور ابلاغ شد. این سند اجزای مختلفی دارد که تقریباً همه خانواده المصطفی اعم از کارکنان، استادان، طلاب و خانواده‌های آنان را در بر می‌گیرد. این سند امسال با اجرای جشنواره بیست و هشتم عملیاتی می‌شود به عبارت دیگر ما جشنواره و رشته‌های جشنواره را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که سند حفظ قرآن المصطفی با آن در فاز عملیاتی و اجرایی قرار می‌گیرد.

رفیعی با بیان اینکه امید است در جشنواره قرآنی و حدیثی ۱۴۰۱ المصطفی شاهد شکوفایی حافظان قرآن در جامعةالمصطفی باشیم، اظهار کرد: این ویژگی اصلی و اساسی جشنواره امسال است که ما تحت عنوان تحول در جشنواره از آن یاد می‌کنیم و ان‌شالله جشنواره امسال، با یاد و نام استاد شهیدی‌پور برگزار می‌شود و تا هفته آینده اوایل بهمن به تمامی مجموعه‌های داخلی و خارج از کشور المصطفی ابلاغ می‌شود.

مدیرکل اداره قرآن و حدیث المصطفی گفت: فرایند برگزاری جشنواره تا اواسط اسفند ادامه دارد. مجموعه برنامه‌های متعدد اختتامیه در نظر گرفته‌ایم و یک اختتامیه در نیمه ماه مبارک رمضان و سالروز ولادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی(ع) به صورت متمرکز برگزار خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی به ویژگی‌های این دوره از جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی اشاره کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های جشنواره این است که امسال خود واحد‌های آموزشی و عموماً طلاب بخش اصلی جشنواره را اجرا می‌کنند، یعنی واحد‌های آموزشی از طریق طلبه‌ها این جشنواره را اجرا می‌کنند و ویژگی دیگر جشنواره امسال این است که حدود ۸۰-۷۰ نفر از طلاب درگیر اجرای جشنواره می‌شوند که شامل آزمون‌ها، ارزیابی‌ها و داوری‌ها است. ویژگی دیگر جشنواره امسال این است که جشنواره را در دو مرحله عمومی و نخبگانی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و اکثر امتیازات، مزایا، هدایا و جوایز جشنواره در بخش عمومی توزیع می‌شود، البته در بخش نخبگانی هم مسائلی است، لذا با این طرح به دنبال ارتقای سطح نخبگانی مسابقات هستیم.

رفیعی در پایان گفت‌وگوی خود از همراهی و پیشرانی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در پوشش و انعکاس سازنده اخبار قرآنی کشور و جهان اسلام قدردانی کرد و افزود: راه‌اندازی دفتر ایکنا در مجموعه جامعةالمصطفی العالمیه یکی از ابتکارات ارزشمند مدیران دو مجموعه بود که قابل تشکر و قدردانی است.

گفت‌وگو از اکبر پوست‌چیان

انتهای پیام
captcha