اجرای طرح توانمندسازی زنان و دختران در معرض آسیب در ایلام
کد خبر: 4115081
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

اجرای طرح توانمندسازی زنان و دختران در معرض آسیب در ایلام

فرماندهی انتظامی استان ایلام از اجرای طرح توانمندسازی زنان و دختران در معرض آسیب در استان با هدف کاهش جرم در جامعه خبر داد.

سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی پلیس، سردار دلاور القاصی‌مهر، فرماندهی انتظامی استان ایلام در همایش طرح توانمندسازی زنان و دختران در معرض آسیب ایلام که امروز، ۲۶ دی‌ماه در سالن اجتماعات بهزیستی استان برگزار شد، گفت: این طرح با هدف کاهش هزینه‌های مقابله با جرم و با شعار آموزش، مهارت، انسان کارآمد، جامعه کارآمد، کاهش هزینه‌های مقابله و مواجهه با جرم به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

وی افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان با همکاری برخی از ادارات و نهاد‌های حمایتی از جمله بهزیستی، کمیته امداد، فنی و حرفه‌ای، اداره کار و رفاه اجتماعی، امور شعب بانک‌های استان و با حمایت انجمن خیرین استان و در رأس آنان مدیر مسئول خبرگزاری تابناک استان اجرا شد.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه هدف اصلی از این طرح، ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و در معرض آسیب استان است، تصریح کرد: با همکاری نهاد‌های حمایتی تاکنون ۵۰ خانوار در استان شناسایی که هم اکنون در مرحله غربالگری قرار دارند.

سردار القاصی مهر در ادامه با تقدیر از حمایت‌های سازمان‌های دخیل در این طرح بیان کرد: در راستای اجرای این طرح زنان و دختران شناسایی شده پس از گذراندن ۲ ماه آموزش از طریق فنی و حرفه‌ای استان گواهینامه دریافت و پس از معرفی به بانک از تسهیلات خوداشتغالی بهره‌مند خواهند شد.علاوه بر اعطای وام‌های خوداشتغالی با حمایت خیرین در استان ملزومات راه اندازی شغلی مناسب اعم از امکانات اولیه در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌ها و همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌هایی که بانی اصلی اجرای این طرح بوده اند، از شهرونان خواست چنانچه در اطراف خود زنان و یا دختران بدسرپرست و یا در معرض آسیب سراغ دارند آنان را به نهاد‌های حمایتی اعم از بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام ره) معرفی تا از خدمات این طرح بهره‌مند شوند.

این مسئول ارشد انتظامی استان در پایان ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از خانواده قربانیان جرائم در استان باشیم.

انتهای پیام
captcha