آیین عمامه‌گذاری طلاب در شهر قرق برگزار شد
کد خبر: 4114503
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

آیین عمامه‌گذاری طلاب در شهر قرق برگزار شد

به‌مناسبت ایام ولادت حضرت زهرا(س)، مراسم عمامه‌گذاری 2 طلاب شهر قرق با حضور رئیس حوزه علمیه رضویه گرگان و امام جمعه بخش بهاران روز گذشته در مصلی شهر قرق برگزار شد.

جشن عمامه گذاری در مصلی شهر قرق

به گزارش ایکنا از گلستان، به‌مناسبت ایام ولادت حضرت زهرا(س)، مراسم عمامه‌گذاری 2 طلاب شهر قرق با حضور رئیس حوزه علمیه رضویه گرگان و امام جمعه بخش بهاران، جمعی از مسئولان شهری و مردم ولایتمدار روز گذشته، ۲۳ دی‌ماه در مصلی شهر قرق برگزار شد.

امام‌جمعه بخش بهاران در این مراسم گفت: آغاز تلبس طلاب حوزه به لباس مقدّس روحانیت معمولاً در یکی از اعیاد اسلامی و توسط بزرگان حوزه انجام می‌شود و این از سنت‌های حسنه و ماندگار حوزه‌های علمیه است.

حجت‌الاسلام رضازاده تصریح کرد: طلاب پس از ملبس شدن، رسماً با عنوان سرباز امام زمان(عج) در جامعه حاضر می‌شوند طلاب و دانش آموختگانی که معمّم می‌شوند، بیش از این در کارگاه‌ها و دوره‌های لازم که توسط معاونت تهذیب حوزه برپا می‌شود، شرکت داشته‌ و موفق به دریافت جواز تلبس شده‌اند.

وی با اشاره به هجمه‌های دشمنان در فضای مجازی و ماهواره‌ها علیه دین و ارزش‌های دینی، افزود: طلاب برای مقابله با دسیسه‌های دشمنان باید به دانش روز آشنایی داشته و این نیازمند برنامه‌ریزی جدی و تلاش مستمر است.

حجت‌الاسلام رضازاده با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون در صف مقدم دفاع از ارزش‌ها قرار دارند، گفت: طلاب برای موفقیت در این مسیر و صیانت از دین مبین اسلام و ارزش‌های حکومت اسلامی باید ابتدا به سلاح علم، معرفت و آگاهی دینی مجهز باشند.

 

 

انتهای پیام
captcha