برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه(س) در ایتالیا
کد خبر: 4114305
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه(س) در ایتالیا

به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم جشنی با حضور ایرانیان مقیم ایتالیا، شیعیان و علاقمندان آن حضرت در انجمن اسلامی شیعیان المهدی (عج) رم برگزار شد.

به گزارش ایکنا، ایرنا نوشت، در این مراسم حسین مورلی دبیر انجمن شیعیان المهدی (عج) به فضایل حضرت زهرا (س) پرداخت و اظهار داشت: پیروان حقیقی امام زمان (عج) همان‌طور که آن حضرت، مادر بزرگوارشان را به‌عنوان اسوه و الگو دانستند، ما هم باید در همه شئون زندگی این بانوی عظیم‌الشأن را سرمشق و اسوه خود قرار دهیم.

وی تأکید کرد: پیامبر اکرم (ص) فاطمه (س) را سرور زنان اولین و آخرین ذکر نموده و اگر زهرا (س) برترین بانوی جهانیان است و در بین زنان از هر جهت، کسی دارای مقامی والاتر از او نیست، پس شناخت سراسر زندگانی و تمامی لحظات حیات او، از ارزش فوق‌العاده برخوردار است.

خانم حسین‌زاده، فعال فرهنگی مقیم ایتالیا نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: از مهم‌ترین افتخارات بانوان همین بس که از جنس، صنف و از جامعه آن‌ها، بانویی به خلقت عرضه شده که پیامبر عظیم‌الشأن ما، گل سر سبد خلقت، جزء افتخاراتش این بود که خم می‌شد و دست دخترش فاطمه را می‌بوسید و این افتخاری بزرگ است برای همه دختران و بانوان.

حسین‌زاده با قرائت شعری از مرحوم علامه اقبال لاهوری که در خصوص حضرت زهرا (س) و مقایسه ایشان بین حضرت زهرا (س) و حضرت مریم (س)، گفت هر دو بانوی بزرگی بودند و اگر حضرت مریم به خاطر مادر عیسی (ع) بودن عظمت پیدا کرد، حضرت زهرا (س) سه نسبت، او را عزیز کرد.

مریم از یک نسبت عیسی عزیز

از سه نسبت حضرت زهرا عزیز

نور چشم رحمة للعالمین

آن امام اولین و آخرین

این برنامه با مولودی‌خوانی و ذکر اشعاری در منقبت حضرت فاطمه زهرا (س)، بانوی زنان دو عالم ادامه یافت و سپس به ۳ نفر از خانم‌های شرکت‌کننده که نامشان مزین به فاطمه و زهرا (س) بود، جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام
captcha