رسیدن به جامعه مطلوب از مسیر قرآن می‌گذرد
کد خبر: 4113990
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷

رسیدن به جامعه مطلوب از مسیر قرآن می‌گذرد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: مشکل جامعه امروز ما دوری از قرآن است، لذا اگر زندگی بر اساس برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری قرآن باشد جامعه مطلوب خواهد شد.

حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی،به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، امروز 21 دی‌ماه در نشست خبری اعلام جزییات مرحله مقدماتی سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن که در محل این اداره کل برگزار شد اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) هستیم سخن را با فرمایشی گوهر بار از حضرت آغاز می‌کنم که فرمودند: از دنیای سما سه چیز را دوست دارم یکی تلاوت قرآن، یکی نگاه کردن به سیمای رسول خدا و دیگری انفاق در راه خدا، لذا اینها موضوعات مهمی بوده که مورد تأکید حضرت هستند.

وی افزود: قرآن کتاب آسمانی، کتاب هدایت، کتاب سعادت و کتابی است که تمام نیازهای بشری را در عرصه‌های مختلف فردی و اجتماعی، جسمی و روحی و دنیوی و اخروی تأمین کرده که اگر جامعه به سراغ قرآن رود، حیات طیبه می‌شود و لذا با قرآن به یک زندگی مطلوب می‌توان دست یافت.

ایزدی اضافه کرد: انسان در سایه قرآن می‌تواند با آرامش زندگی کند و بندگی خدا را به جای آورد و دنیا و آخرت خود را آباد کند. مشکل جامعه امروز ما دوری از قرآن است، لذا اگر زندگی بر اساس برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری قرآن باشد جامعه مطلوب خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: برگزاری مسابقات قرآن در جهت ترویج فرهنگ قرآن می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد، زیرا وظیفه ما در قبال قرآن مأنوس شدن، فهم و تدبر در این کتاب الهی و سپس فراهم کردن زمینه عملیاتی شدن آیات وحی در زندگی خود و بعد از آن وظیفه ما این است که نسبت به اجرای دستورات آن در جامعه تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: دومین موضوع را حضرت بعد از قرآن  زیارت و عترت می‌دانند و می‌فرمایند که نظر کردن به چهره رسول خدا(ص) را دوست دارند و سومین مورد را انفاق در راه خدا بیان فرمودند که همه این سه مورد فی سبیل‌الله بوده، لذا خداوند به انسان در این دنیا نعماتی داده که اگر در خدمت به مردم به کار ببرد سرمایه‌ای را برای آخرت ذخیره خواهد کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی درباره کلیات سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در مرحله مقدماتی اظهار کرد: این دوره از مسابقات با حضور 149 متسابق از 80 کشور به میزبانی مشهد و به‌صورت ضبط شده و غیرحضوری است که دواری آثار از 23 تا 28 دی‌ماه صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: مرحله نهایی سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از  28 بهمن ماه آغاز و تا چهار اسفند در سالن اجلاس سران تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha