کمک 26 میلیارد تومانی خیران به حوزه بهداشت و درمان کاشمر
کد خبر: 4113157
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵

کمک 26 میلیارد تومانی خیران به حوزه بهداشت و درمان کاشمر

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: از سال 1391 که مجمع خیران سلامت شهرستان کاشمر تشکیل شد تاکنون خیران بالغ‌ بر 26 میلیارد تومان در قالب ملک، تجهیزات و نقدی کمک‌هایی را به حوزه بهداشت و درمان داشته‌اند.

مجمع عمومی سلامت و همایش تجلیل از خیران سلامت شهرستان کاشمربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسن مکارم، مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر، امروز 18 دی‌ماه در مجمع عمومی سلامت و همایش تجلیل از خیران سلامت این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد، اظهار کرد: وقف و عمل خیر در سلامت و بهداشت مردم و درمان و آموزش قدمت دیرینه‌ای دارد و طی دو سال کرونا خیران بالغ‌ بر 22 میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان کمک کردند که عمده آن در بخش درمان هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه در دوران کرونا شهروندان بیشتر به اهمیت سلامتی پی بردند افزود: در این دوران بیشتر به نیازها و اولویت‌های بهداشت و درمان شهرستان پرداخته شد و کاشمر بعد از مشهد قطب دوم درمان و همچنین آموزش دانشگاه علوم پزشکی استان است.

مکارم گفت: هرچند جمعیت شهرستان کاشمر 162 هزار نفر اعلام شده و اگرچه به رغم اینکه از سال 1373 سه شهرستان بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ از کاشمر جدا شدند، اما چون هنوز خدمات درمانی آنها کامل نشده از خدمات کاشمر استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: دانشکده پرستاری کاشمر با سه رشته در پنج مقطع تحصیلی 280 دانشجو دارد و در بخش بهداشت هم مراکز جامع سلامت شهری، روستایی، پایگاه و خانه‌های بهداشت ارائه خدمت می‌دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر اظهار کرد: ماهیانه بین 850 تا 900 عمل جراحی در مراکز درمانی کاشمر انجام می‌شود که این تعداد با عمل‌های جراحی که در بیمارستان‌های تربت‌حیدریه و نیشابور انجام می‌شود برابری می‌کند. هر چند کاشمر جمعیت محدودی دارد، اما خدمات این شهرستان به جمعیت وسیع‌تری از جمله شهرستان‌های اطراف و حتی به مراجعه‌کنندگانی از نواحی شهرستان طبس ارائه می‌شود.

مکارم بیان کرد: اگر خیران در این شهرستان سرمایه‌گذاری کنند در واقع جمعیتی بالغ‌ بر 400 هزار نفر از خدمات منطقه بهره‌مند خواهند شد. مشارکت‌های خیران طی یکی دو سال اخیر موجب شد که از چهار مرکز جامع سلامت شهری که در طرح گسترش داریم سه مرکز با کمک خیران آغاز و با اعتبارات دولتی کامل شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به اینکه در 75 درصد مراکز جامع سلامت خیران مشارکت داشته‌اند، گفت: معتقدیم اگر در ارتقاء بخش بهداشت کمک شود ایجاد بیماری‌ها در بخش‌های اطفال، زنان و سایر بخش‌ها کاهش می‌یابد و بدون شک هر چه در بخش بهداشت بیشتر سرمایه‌گذاری شود به نوعی کمک کرده‌ایم تا بار بخش درمان را کم کنیم، در بخش خیرین سلامت، کاشمر بعد از مشهد دومین شهرستانی اعلام شده که جذب کمک‌های مردمی را در مباحث سلامت داشته است.

مکارم اظهار کرد: شهرستان کاشمر با دو بیمارستان و 200 تخت فعال خدمات ارائه می‌دهد که طی چند هفته اخیر تعداد تخت‌های مورد موافقت دانشگاه علوم پزشکی به 384 تحت افزایش یافته است. با موافقت دانشگاه علوم پزشکی تخت‌های درمانی شهرستان نزدیک به دو برابر قابل افزایش خواهد بود که برای توسعه فضاهای فیزیکی و تجهیزات پزشکی نیازمند کمک خیران هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر در ادامه از راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری برای خدمات‌رسانی به جنوب خراسان رضوی خبر داد و گفت: این اولین مرکز درمان ناباروری سطح دو در کشور است، همچنین به دلیل کمبود فضا با کمک مجمع خیرین و اعتبارات دولتی امسال سالن مدیریت بحران به مساحت 1600 مترمربع طراحی و شناژ آن اجرا شد و در مرحله آماده‌سازی است.

حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام جمعه کاشمر نیز در این مراسم اظهار کرد: هر چند برخی خیر هستند و کمک‌هایی دارند، اما افرادی هم داریم که از نظر اقتصادی مشکل دارند، اما می‌توانند افراد را تشویق به کار خیر کنند.

وی بر کمک خیران به توسعه و تجهیز بیمارستان‌ها تأکید کرد و افزود: اگر پروژه‌ها مشارکتی انجام شود زودتر می‌توان اعتبارات دولتی را جذب کرد.

امیر دایی صراف، فرماندار کاشمر نیز در این جلسه گفت: تمام تلاش خود را برای حضور بیشتر خیران و رفع مشکلات پیش رو به کار خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه سرعت عمل در این حوزه با برنامه‌ریزی دقیق و درست بسیار حائز اهمیت است، افزود: خیران می‌توانند در رفع کمبودها به کمک سیستم دولتی بیایند، زیرا حوزه سلامت سرعت زیاد و همت بلند می‌طلبد.

امید رضا میرجردوی، مدیر عامل مجمع خیرین سلامت شهرستان کاشمر نیز در این جلسه گفت: از اداره دارایی و شهرداری می‌خواهیم خیران را گرفتار بروکراسی‌های اداری نکنند و همکاری بیشتری داشته باشند.

در این مراسم از 80 خیر حوزه سلامت تجلیل به عمل آمد.

 

انتهای پیام
captcha