طرح جشن‌های عبادت دانش‌آموزان در خانواده‌ها اجرا می‌شود
کد خبر: 4112768
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
در فارس؛

طرح جشن‌های عبادت دانش‌آموزان در خانواده‌ها اجرا می‌شود

مشاور نماز مدیرکل آموزش و پرورش فارس با یادآوری اینکه جشن عبادت مدارس نمادین است زیرا تاریخ تولد دانش‌آموزان متفاوت است، گفت: در همین راستا تلاش می‌کنیم علاوه بر اجرای جشن‌های عبادت برای دانش‌آموزان شیراز در حرم شاهچراغ(ع)، طرح جشن عبادت دانش‌آموزان در خانواده‌ها نیز اجرا خواهیم کرد.

حسینعلی معزی، مشاور نماز مدیرکل آموزش و پرورش فارسحسینعلی معزی، مشاور نماز مدیرکل آموزش و پرورش فارس در گفت‌و‌گو با ایکنا از فارس، از برگزاری جشن‌های عبادت دانش‌آموزان با همکاری مشترک آستان مقدس شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: جشن‌های عبادت دانش‌آموزان دختر سوم ابتدایی شیراز در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار خواهند شد.

وی با بیان اینکه مقدمات کار انجام شده و جلسات مختلفی با مسئولان فرهنگی تولیت حرم شاهچراغ(ع) برگزار شده است، افزود: این جشن‌ها طی بازه زمانی در 20 روز در بهمن‌ماه سال جاری اجرا خواهد شد که روزانه دو جشن برای دانش‌آموزان دختر مدارس شهر شیراز در حرم مطهر برگزار می‌شود.

معزی با تصریح اینکه طی این برنامه‌ریزی روزانه جشن عبادت برای حدود 500 دانش‌آموز دختر در حرم مطهر برگزار می‌شود، گفت: حدود 10 هزار دانش‌آموزان شیراز تحت پوشش این جشن‌های عبادت قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه البته برنامه‌های مختلفی برای دانش‌آموزان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود که یکی از آن‌ها جشن عبادت است، افزود: سایر برنامه‌های پرورشی فرهنگی مثل گلباران قبور شهدای دانش‌آموز، گلباران محل شهادت دانش‌آموزانی که در حرم مطهر به شهادت رسیدند، زیارت حرم حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و مسائل فرهنگی از جمله این برنامه‌ها هستند.

مشاور نماز مدیرکل آموزش و پرورش فارس در پاسخ به اینکه آیا این برنامه برای دانش‌آموزان پسر هم برگزار خواهد شد، گفت: فعلاً برای دختران برنامه‌ریزی شده است و بعد از عید نوروز در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال 1402 اگر مقدمات کار فراهم شود برای دانش‌آموزان پایه هشتم پسر هم در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) جشن‌های عبادت برگزار خواهیم کرد.

وی یادآور شد: چون جشن‌های عبادتی که در آموزش و پرورش برگزار می‌شود، به صورت نمادین است و دانش‌آموزان در روزهای مختلفی به دنیا آمده‌اند اما ما به صورت نمادین یک روز را انتخاب کرده و برای آنان جشن عبادت برگزار می‌کنیم در صورتی که در واقع آن روز جشن عبادت هم دانش‌آموزان نیست زیرا روزهای متفاوتی به دنیا آمده‌اند لذا برای اینکه این مسئله حل شود و دانش‌آموزان بدانند که از چه روزی برای آن‌ها عبادت تکلیف شده است و خانواده‌ها هم عنایت بیشتری به این موضوع داشته باشند، تلاش می‌کنیم تا برگزاری جشن‌های عبادت در خانواده‌ها را ترویج کنیم.

معزی تصریح کرد: در این راستا تاریخ تولد دانش‌آموزان به صورت قمری که در پرونده آن‌ها در مدارس وجود دارد، استخراج کرده و تاریخ رسیدن آ‌ن‌ها به سن تکلیف مشخص شده و به خانواده‌های آنان اعلام می‌شود که در خانواده جشن عبادتی مانند جشن تولدی که در خانه می‌گیرند ولی با رویکرد دینی و مذهبی و فرهنگی با یکسری برنامه و شاخص‌هایی که تقدیمشان می‌کنیم، برگزار کنند.

مشاور نماز مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم تا این جشن با حضور دوستان و اقوام دانش‌آموزان با رویکرد نماز و حجاب در منازل آنان اجرا شده و برنامه فرهنگی و تبلیغی در کنار آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این کار را توسط انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش دنبال می‌کنیم که جلسات اولیه آن برگزار شده است، گفت: این طرح که کامل شد، به مدارس ابلاغ خواهد شد تا در طول سال جشن‌های عبادت در منازل هم مطابق با روز دقیقی که فرزندان به سن تکلیف می‌رسند هم برای دختران هم برای پسران رقم خورد.

انتهای پیام
captcha