شهید سلیمانی و مرحوم آشتیانی ایران را در دنیا نامور کردند
کد خبر: 4112202
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

شهید سلیمانی و مرحوم آشتیانی ایران را در دنیا نامور کردند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی گفت: سردار سلیمانی و مرحوم آشتیانی دو شخصیتی هستند که با استقامت و اخلاص خود نام ایران را در دنیا پرآوازه کردند که این موضوع باعث افتخار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسینی‌مطلق، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسیبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسینی‌مطلق، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی، امروز، 14 دی‌ماه در برنامه‌ای که در سازمان جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی با عنوان «دو جهادگر در دو سنگر» به‌مناسبت گرامیداشت مقام سردار  شهید قاسم سلیمانی و مرحوم سعید کاظمی آشتیانی برگزار شد، اظهار کرد: آیه 30 سوره فصلت از آیات نویدبخش قرآن است که خداوند می‌فرماید: إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ؛ آنان که گفتند: محققاً پروردگار ما خدای یکتاست و بر این ایمان پایدار ماندند فرشتگان رحمت بر آنها نازل شوند (و مژده دهند) که دیگر هیچ ترسی (از وقایع آینده) و حزن و اندوهی (از گذشته خود) نداشته باشید و شما را به همان بهشتی که (انبیا) وعده دادند بشارت باد.

حسینی‌مطلق اضافه کرد: خداوند کتابی را برای هدایت انسان فرستاده و فرموده است که اگر می‌خواهید هدایت شوید از این کتاب استفاده کنید و با قرآن مأنوس باشید. یکی از مواردی که روایت شده این است که در روز قیامت سؤال می‌شود از قرآن چه استفاده‌هایی داشته‌اید، زیرا بعضی افراد فقط در مواردی مانند ازدواج، سفر و ... از قرآن استفاده می‌کنند که این نگاه خوب است، اما حداقلی است.

وی ادامه داد: در آیه 30 سوره فصلت آمده است اگر شما قبول کردید تحت ولایت خداوند قرار بگیرید، در ابتدای راه مشکلات، امتحان و ابتلا قرار گرفته‌اید و در واقع باید گفت هر که در این دیر مقرب‌تر است جام بلا بیشترش می‌دهند و این یک اصل ثابت شده است، در این راستا یکی از موارد، استقامت و پایداری در برابر مشکلات و ثابت قدم بودن است.

شجاعت، اخلاص و غلبه بر حزن از آثار قبول هدایت الهی

حسینی‌مطلق بیان کرد: خداوند می‌فرماید اگر بعد از قبول هدایت الهی استقامت کردی، امتیازاتی را کسب می‌کنی که یکی از آنها شجاعت است و کسی مثل سردار سلیمانی هراس و ترس نداشت و نترسید و نترسانید، یکی دیگر از ویژگی‌های وی اخلاص بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی اظهار کرد: بنابراین شجاعت، اخلاص و غلبه بر حزن و افسردگی از آثار قبول هدایت الهی است و اگر کسی راه را بداند و بشناسد حزن و افسردگی در او غلبه نمی‌کند که دین در این‌باره راهکارهایی نیز ارائه داده است.

وی اضافه کرد: شیخ عباس قمی نیز می‌گوید: تنها کتابی که تصور می‌کردم طرفدار بسیاری نداشته باشد کتاب مفاتیح‌الجنان بود، در صورتی‌که این کتاب را به‌وفور در سراسر نقاط دنیا مشاهده می‌کنیم و در واقع اخلاص شیخ عباس قمی او را به‌جایی رساند که همه کتاب وی را می‌شناسند و یا حاج قاسم سلیمانی به واسطه اخلاصی که داشت  به چنان درجه‌ بالایی دست یافت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی اظهار کرد: در رابطه با استقامت در امور باید گفت در دانشگاه‌ها دانشجویان را ناامید می‌کنند که باید به این موضوع توجه جدی شود، زیرا استقامت در امور است که انسان را به جایگاه خوبی می‌رساند. خداوند نیز می‌فرماید: علم را در پنج‌جا قرار داده‌ام، اما افراد در پنج‌جای دیگر به‌دنبال آن می‌گردند، مثلاً می‌فرماید: علم را در گرسنگی قرار دادم، در حالی‌که در سیری به‌دنبال آن می‌گردند.

حسینی‌مطلق ادامه داد: تجارب شخصی نشان می‌دهد دانشجویان برخوردار از امکانات معمولاً به درجات بالایی نمی‌رسند، اما آن عده که در وضعیت نه چندان مناسب و تنگدستی رشد کرده‌ به درجات خوبی رسیده‌اند، مانند بسیاری از بزرگان.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسینی‌مطلق، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی

وی افزود: ما در مشهد و در خدمت یک امام معصوم(ع) هستیم و کسانی‌که به لحاظ فیزیکی دورتر هستند از این فرصت برخوردار نیستند، بنابراین باید قدر این نعمت و توفیق را بدانیم که البته گاهی انسان متوجه این نعمت می‌شود که آن موقع دیر است و چه خوب است با شأن و مقام امامان معصوم مخصوصاً امام رضا(ع) بیشتر آشنا شویم، من با واسطه از یکی از مراجع شنیده‌ام که خداوند اراده کرده تمام مقدرات ایرانیان به‌دست امام رضا(ع) رقم بخورد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی گفت: این برنامه با عنوان «دو جهادگر در دو سنگر» معنای زیبایی دارد، سردار سلیمانی و مرحوم آشتیانی دو شخصیتی هستند که ایران را در دنیا پرآوازه کردند که این موضوع باعث افتخار ماست. همانطور که مشاهده می‌کنیم افراد بسیاری نیز از کشورهای همسایه برای درمان به مشهد می‌آیند و این باعث افتخار است دانشمندانی داریم که نام ایران را مطرح می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسینی‌مطلق، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی

انتهای پیام
captcha