خلوص نیت برای خداوند رمز موفقیت‌ شهیدان سلیمانی و المهندس بود
کد خبر: 4112050
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۸
سخنگوی حشدالشعبی در ایران:

خلوص نیت برای خداوند رمز موفقیت‌ شهیدان سلیمانی و المهندس بود

نماینده پارلمان عراق و سخنگوی حشدالشعبی در ایران گفت: داشتن همت بلند و خلوص نیت برای خداوند رمز موفقیت شهیدان سلیمانی و المهندس بود.

حجت‌الاسلام فرات الشرع نماینده پارلمان عراق سخنگوی حشدالشعبی در ایرانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مراسم سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با حضور حجت‌الاسلام فرات الشرع، نماینده پارلمان عراق و  سخنگوی حشدالشعبی در ایران و رئیس روحانیت امامیه افغانستان و مهمانانی از عراق، فلسطین و سوریه شامگاه، 13 دی‌ماه در مسجد امام رضا(ع) دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

نماینده پارلمان عراق ضمن تسلیت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به محضر امام زمان(عج)، مراجع تقلید و تمامی امت اسلامی، بیان کرد: این برنامه را در میان تمام برنامه‌ها انتخاب کردیم، زیرا منبع آن قرآن است و انتخاب آن می‌تواند پرشگاهی برای رسیدن به سمت خداوند باشد.  

وی ضمن اشاره به دیدارهای بصره و سایر شهرها، گفت: فلسفه این دیدارها چیست؟ در واقع این دیدارها برای ما توفیقی از جانب خداوند است. در چنین برنامه‌هایی یاد و خاطره شهدایی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را زنده می‌کنیم.   

سخنگوی حشدالشعبی در ایران با طرح این پرسش که تفکر حاج قاسم سلیمانی چیست؟ ادامه داد: تفکر حاج قاسم سلیمانی تفکری است که در کتاب‌ها و مجلات نمی‌خوانیم، بلکه در عمل می‌بینیم. تفکر شهید برای جامعه آموزنده است. وقتی از این شهیدان یاد می‌کنیم، ذکر یک شخص نمی‌کنیم، یک مکتب را یادآوری می‌کنیم. قطعاً این دو شهید یک جامعه را برای رسیدن به خدا و فدا شدن در راه او برمی‌انگیزند.

وی با بیان اینکه علت موفق شدن این شهیدان در تمامی فعالیت‌هایشان چه بوده، ادامه داد: داشتن همت بلند و خلوص نیت برای خداوند رمز موفقیت‌شان بوده است. این شهیدان به مثابه یک مکتب و یک مادر برای جامعه هستند، مصداق آیه «أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ»، در برابر کفار سخت و شدید و در برابر هم‌وطنان مهربان هستند.

سخنگوی حشدالشعبی در ایران با اشاره شهید شدن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس افزود: این دو اگرچه شهید شدند، اما پیروز شدند، زیرا دشمن نتوانست کرامتشان را بگیرد و ما این رازها را از شهدا از نزدیک لمس کرده‌ایم.

الشرع اظهار کرد: امروز جامعه، سردار سلیمانی را یک مدرسه بزرگ می‌دانند، زیرا به ندای الهی پاسخ گفتند و خداوند ایشان را زنده کرد. سخنان نیک و عمل صالح آن‌‌ها را به این جایگاه رسانده است. اگر به زندگی آن‌ها دقت کنیم، رازهای بزرگی در زندگی‌شان می‌یابیم. عشق مردم به این بزرگواران نه تنها در ایران، بلکه در رسانه‌های شرق و غرب قابل ملاحظه است، حتی رسانه‌های دشمن نتوانستند مورد ناپسندی درخصوص آن‌ها بگویند.

نماینده پارلمان عراق با بیان اینکه سردار سلیمانی همه خیر است، ادامه داد: اینان به خدا ملحق شدند، زیرا راه مستقیم را دنبال کردند که کوتاه‌ترین مسیر است و بر کشتی نجات امام حسین (ع) سوار شدند و به مقصد رسیدند.

وی افزود: این مجالس از جمله اثراتی است که آنان برای ما گذاشتند و ما از آن بهره می‌بریم، همچنین روحیه جهادی که امروز داریم از دیگر میوه‌های کار ایشان است. حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی در عراق، زینبیون و فاطمیون در افغانستان و پاکستان از دیگر میوه‌های ایشان هستند.

الشرع اظهار کرد: دشمن احمق و نادان است زیرا با به شهادت رساندن ایشان، جایگاه آن‌ها را در ذهن جامعه تثبیت کرد. دشمن نادان از عشق الهی خبر ندارد و نمی‌داند که عشقی بین شهدا و خداوند وجود دارد.      

انتهای پیام
captcha