سردار سلیمانی یک انقلابی عمل‌گرا و واقع‌گرا بود
کد خبر: 4112048
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

سردار سلیمانی یک انقلابی عمل‌گرا و واقع‌گرا بود

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه سردار سلیمانی یک انقلابی عمل‌گرا و واقع‌گرا بود، گفت: حاج قاسم مردم ایران را برادر، خواهر و فرزندان خود تلقی و تا آخرین لحظه عمر مردمی زندگی کرد.

نشست تخصصی واکاوی مکتب سلیمانیبه گزارش ایکنا از مازندران، همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، نشست تخصصی واکاوی مکتب سلیمانی با حضور جمعی از دانشگاهیان روز گذشته، 13 دی‌ماه در سالن شهید آوینی دانشکده هنر و معماری پردیس دانشگاه مازندران برگزار شد.

حشمت‌الله علی‌نژاد، رئیس دانشگاه مازندران در این آیین با بیان اینکه شهید سلیمانی سرباز تمام‌عیار اسلام و انقلاب بود، گفت: حاج قاسم یک نظامی تمام‌عیار بود و تا آخر عمر خود در این راه باقی ماند.

وی افزود: عدم دلبستگی به پست‌ها و سمت‌های سیاسی و دارابودن نبوغ بسیار بالا در تحلیل و درک مسایل نظامی، امنیتی و سیاسی از ویژگی‌های مهم این شهید والامقام است که نه‌تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر و سراسر جبهه مقاومت نفوذ فاخری داشت.

علی‌نژاد تصریح کرد: سلامت نفس سردار سلیمانی در حدی بود که کسی در اخلاص او تردیدی نداشت و به همین دلیل نظارت وی عمیقاً مورد توجه همه اقشار جامعه و حتی در سطح بین‌المللی مؤثر قرار می‌گرفت.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه حاج قاسم به امر امام(ره) در مورد عدم ورود نظامیان به امور سیاسی، حزبی و جناح‌های سیاسی به شدت معتقد و تا آخرین لحظه عمر خود به این موضوع پایبند بود، خاطرنشان کرد: اگر او نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری می‌شد با بالاترین رأی می‌توانست در این جایگاه قرار گیرد، اما یک لحظه به چنین سمت‌ها و جایگاه‌هایی توجه نکرد، چون رسالت خود را در جای دیگری می‌دید.

علی‌نژاد با تأکید بر نگاه فراملی سردار سلیمانی، اظهار کرد: سردار سلیمانی به دنبال مصالح و منافع مسلمانان و شیعیان در سراسر منطقه و جهان بود و نهضت مقاومت در منطقه را روح و جان بخشید و سامان داد.

رئیس دانشگاه مازندران ادامه داد: حاج قاسم مطیع محض ولایت بود و خود را سرباز مقام معظم رهبری می‌دانست، فرمانده‌ای بود که خود را در اتاق فرماندهی محصور نکرد و در میادین جنگ در کنار یارانش به مانند یک سرباز معمولی حضور پیدا می‌کرد. این ویژگی سردار تنها به دوران دفاع مقدس محدود نبود، بلکه در دوران مبارزه با داعش در سوریه و عراق، دوران جنگ با رژیم صهیونیستی در لبنان و در جنگ ۳۳ روزه هم به مانند یک سرباز وفادار می‌جنگید و در آخر هم به خواست خود روی سنگ مزارش عنوان سرباز حک شد.

علی‌نژاد اظهار کرد: سردار سلیمانی یک انقلابی عمل‌گرا و واقع‌گرا بود و اهل افراط و تفریط نبود؛  او همه مردم ایران را برادر، خواهر و فرزندان خود تلقی می‌کرد و تا آخرین لحظه عمر مردمی زندگی کرد.

رئیس دانشگاه مازندران در پایان با بیان اینکه سردار سلیمانی عاشق شهادت بود و خداوند متعال هم این نعمت را نصیب ایشان کرد، گفت: ویژگی‌های کم‌نظیر سردار باعث شده بود که دوست و دشمن برای او احترام قائل شوند و ملت ایران هم با حضور ۲۰ میلیونی در تشییع پیکرش به احترامش ایستادند و گریستند.

انتهای پیام
captcha