وصیت‌نامه سردار دل‌ها، صحیفه مقاومت است
کد خبر: 4111987
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷

وصیت‌نامه سردار دل‌ها، صحیفه مقاومت است

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در آئین «خوانش وصیت‌نامه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» گفت: وصیت‌نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، صحیفه مقاومت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان؛ مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضویبه گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، آئین «خوانش وصیت‌نامه سردار سپهد حاج قاسم سلیمانی» و معرفی این کتاب همزمان با سالروز شهادت سردار فاطمی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، سرهنگ مهدی رضوی فرمانده بسیج ادارات حوزه شهید طرحچی، امیر دایی صراف فرماندار شهرستان کاشمر، حسین ابراهیمی کردیانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار و جمعی از علاقه‌مندان مکتب قاسمی برگزار شد.

در ابتدای این آئین حجت‌‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تسلیت سالروز شهادت سردار فاطمی؛ حاج قاسم سلیمانی، گفت: وصیت‌نامه شهید حاج قاسم نه تنها وجه شرعی دارد بلکه می‌توان از آن به عنوان عصاره زندگی بیش از ۶۰ سال از زندگی فردی نام برد که از بطن جمهوری اسلامی ایران پرورش یافته است.
وی خوانش وصیت‌نامه سردار دل‌ها را بسیار مهم دانست و افزود: این اهمیت از این منظر است که علاوه بر روحیه جهادی و انقلابی ایشان می‌توانیم با روحیه لطیف، انسانی و دیرآشنای او نیز آشنا شویم.

سبزیان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب‌اسلامی(مدظله العالی) پس از شهادت حاج قاسم می‌فرمایند«در معرفی حاج قاسم سعی نکنید شخصیتی ماورایی معرفی کنید، چرا که این به معنای این است که او دست‌نیافتنی است بلکه باید حاج قاسم را مانند اسطوره‌ها و معصومین معرفی کنید».

وی اساسی‌ترین و راهبردی‌ترین مسیر برای معرفی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در این جمله رهبری(مدظله العالی) عنوان کرد و گفت: رسالت ما به عنوان مسئولین فرهنگی در راستای معرفی ایشان با این سخن رهبری تعیین و مشخص می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به معرفی کتاب«از چیزی نمی‌ترسیدم»؛ زندگینامه خودنوشته حاج قاسم سلیمانی پرداخت و افزود: وصیت‌نامه سردار را می‌توان صحیفه‌ای در عرصه مقاومت دانست و همچنین به جرات می‌توان گفت یکی از نیازهای دنیای بشریت برای پیشروی در مسیر آزادی و ظهور حضرت مهدی(عج) خوانش حداقل یک بار این کتاب است؛ چرا که این کتاب به نوعی تکمیل‌کننده وصیت‌نامه ایشان است.

سبزیان در خصوص شخصیت حاج قاسم سلیمانی، گفت: ایشان فردی برخاسته از روستایی دورافتاده و محروم در کرمان برای رفع برخی از مشکلات خانواده پا به شهر کرمان می‌گذارد و بعدها تبدیل به فردی می‌شود که اسطوره دوران خود نام می‌گیرد و مراسم تشییع او تبدیل به یکی از بزرگترین مراسمات دنیا می‌شود.

وی تصریح کرد: حاج قاسم شدن آسان است اما یکی از شروط آن، خوانش وصیت‌نامه و آشنایی با مکتب ایشان است اما وصیت‌نامه حاج قاسم را گزینشی نخوانید، چرا که هر سطر آن می‌تواند مشکل‌گشای بخشی از مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه باشد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: حاج قاسم پرورش یافته مکتب امام راحل(ره) است و امیدواریم که دوران رهبری جمهوری اسلامی ایران به عصر ظهور متصل شود.

در ادامه نیز حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، امیر دایی صراف؛ فرماندار شهرستان کاشمر، حسین ابراهیمی کردیانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار، محمدرضا بدیع‌زادگان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد، علیرضا صغیر رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بجستان، سیدمسعود موسوی دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل، بهاره قاسمی؛ سرپرست کتابخانه مرکزی امام‌خمینی(ره) مشهد مقدس، خواهر شهید مدافع حرم حسین محرابی و جمعی از همکاران اداره کل به خوانش وصیت‌نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداختند.

در پایان نیز کتاب«یک و بیست» اثر علیرضا سکاکی توسط ماریه رحیمی؛ کارشناس مسئول منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی معرفی شد و به خوانش بخش‌هایی از آن پرداخت.

انتهای پیام
captcha