یادی از جانفشانی‌های سردار سلیمانی برای صلح در هند
کد خبر: 4111735
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

یادی از جانفشانی‌های سردار سلیمانی برای صلح در هند

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با تأکید بر جانفشانی‌های سردار سلیمانی در راه برقراری صلح در منطقه در بمبئی برگزار شد.

به گزارش ایکنا از هند، در این مراسم که یکشنبه، 11 دی در مسجد ایرانیان دونگری واقع در بمبئی برگزار شد، مولانا سید قاضی عسکری در سخنرانی خود به مناسبت گرامیداشت یاد فرماندهان مقاومت، سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: زمانی که تمام دنیا آغاز سال نو را با زندگی بدون ترس از داعش جشن می‌گیرند، میلیون‌ها نفر در ایران، عراق و سوریه خواهند بود که بی‌صدا در سوگ شهادت مردی که به آنها جان تازه‌ای بخشید، سوگواری خواهند کرد.

عسکری تصریح کرد: جهان نه تنها نیاز به عزاداری درگذشت حاج قاسم سلیمانی دارد، بلکه باید زندگی او را گرامی بدارد.

وی با تأکید بر جانفشانی‌های سردار سلیمانی در راه برقراری صلح در منطقه گفت: تلاش‌های بی‌دریغ سردار سلیمانی باعث شد تا داعش از روی زمین محو شود. نقشه‌های شیطانی آنها (داعش) برای برپایی خلافت اسلامی جعلی با مقاومت و هوشمندی سردار سلیمانی مواجه شد که به منطقه کمک کرد تا از وجود آنها خلاص شود.

برگزاری مراسم سالروز شهادت سردار سلیمانی در هند

عسکری در ادامه به صحبت‌های یک کارشناس هندی در مورد سردار سلیمانی اشاره و تصریح کرد: به گفته یک کارشناس هندی در منطقه غرب آسیا که با یک روزنامه معتبر هندی مصاحبه کرده بود «مقامات هندی ممکن است تماس‌های دوره‌ای با او (سردار سلیمانی) داشته‌اند تا درباره گروه‌های تروریستی فرامرزی در منطقه غرب آسیا گفت‌وگو کنند زیرا سلیمانی چهره مقاومت مسلحانه علیه داعش در عراق و سوریه بود و سهم بزرگی در شکست داعش داشت.»

وی اعلام کرد: سردار سلیمانی همچنین پاکستان را به دلیل ناتوانی در کنترل گروه‌های تروریستی در خاک خود مورد انتقاد قرار داده بود.

عسکری ادامه داد: شجاعت سردار سلیمانی بی‌بدیل و بدون رقیب است. هنوز چند سؤال وجود دارد که جهان باید به آنها پاسخ دهد.چه کسی از ترور او سود برد؟ چه کسی می‌خواست او کشته شود؟ تنها داعش بود که می‌خواست کشته شدن او را ببیند. با این حال، داعش به قدری از رشادت‌های سردار سلیمانی سخت آسیب دیده که هنوز نتوانسته است خود را دوباره جمع کند.

عسکری در بخش دیگری از سخنرانی خود از 39 پرستار هندی که توسط داعش به گروگان گرفته شدند یاد کرد و شجاعت آنها را گرامی داشت.

انتهای پیام
captcha