چهارمحال‌وبختیاری؛ میزبان کاروان قرآنی شهید سلیمانی
کد خبر: 4110908
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

چهارمحال‌وبختیاری؛ میزبان کاروان قرآنی شهید سلیمانی

«هشتمین نشست کمیته تخصصی قرآن کریم چهارمحال‌وبختیاری» امروز، با حضور اعضای کمیته و با موضوع برنامه‌ریزی برای حضور کاروان قرآنی شهید حاج قاسم سلیمانی در استان همزمان با ایام سومین سالگرد شهادت این شهید والامقام و همرزمانش برگزار شد.

کمیته تخصصی قرآن استان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، «هشتمین نشست کمیته تخصصی قرآن کریم چهارمحال‌وبختیاری» امروز، ۱۰ دی‌ماه با حضور اعضای کمیته و با موضوع برنامه‌ریزی جهت حضور «کاروان قرآنی شهید حاج قاسم سلیمانی» در استان همزمان با ایام سومین سالگرد شهادت این شهید والامقام و همرزمانش برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در این نشست با تشریح برنامه‌های حضور کاروان قرآنی شهید سلیمانی در روز ۱۴ دی‌ماه در شهرهای بروجن و شهرکرد، اظهار کرد: این کاروان قرآنی با حضور اساتید ملی و بین‌المللی قرآن کریم احمد ابوالقاسمی، مهدی غلام‌نژاد و حمیدرضا احمدی‌وفا و نیز همراهی محمد هادی صلح‌جو و ۲ نماینده از سازمان دارالقرآن و سازمان اوقاف و امور خیریه صبح روز چهارشنبه ۱۴ دی‌ماه با استقبال جامعه قرآنی استان از اصفهان وارد بروجن می‌شوند.

وی با ذکر اینکه کاروان قرآنی شهید سلیمانی با همکاری و مشارکت سازمان دارالقرآن، سازمان اوقاف و شورای عالی قرآن در ایام سالگرد شهادت در چند نقطه کشور محافل انس با قرآن کریم برگزار می‌کند، ادامه داد: کاروان از امشب برنامه‌های قرآنی خود را در بیت‌الزهرا(س) کرمان آغاز می‌کند و بعد از اجرای محافل قرآنی در چند استان، روز پنج‌شنبه ۱۵ دی‌ماه کار خود را در مشهد اردهال پایان می‌دهد.

جزئیات برنامه‌های کاروان قرآنی شهید سلیمانی در استان

کارگر تصریح کرد: در بروجن، محفل انس با قرآن کریم به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی که عامل و مروج معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) بود پیش‌بینی شده است که همراه با اقامه نماز ظهر و عصر با حضور آحاد مردم در مسجد جامع حاج کرامت بروجن برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ادای احترام به مقام شامخ شهدا با حضور در گلزار شهدای بروجن از دیگر برنامه‌های کاروان قرآنی شهید سلیمانی است، گفت: همچنین حضور در منزل شهید مدافع حرم بروجن شهید علیرضا جیلان نیز برنامه‌ریزی شده است.

کارگر بیان کرد: با وجود قرار داشتن در ایام امتحانات و تعطیلی مدارس، در صورت همکاری آموزش و پرورش آمادگی جهت برپایی یک محفل قرآنی دانش‌آموزی با حضور ۲ استاد کاروان قرآنی شهید سلیمانی در بروجن وجود دارد. همچنین برپایی یک کارگاه صوت و لحن در شهرکرد با حضور استاد ابوالقاسمی برنامه‌ریزی شده است که از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن شهدای سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان در خصوص برنامه‌های استقبال از کاروان در شهرکرد، اظهار کرد: مراسم استقبال در میدان حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) و پس از آن حضور کاروان قرآنی در گلزار مطهر شهدا برنامه‌ریزی شده است.

کارگر ادامه داد: محفل انس با قرآن کریم با حضور کاروان قرآنی شهید سلیمانی همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) شهرکرد برگزار می‌شود که از عموم مردم برای حضور در این محفل معنوی دعوت به‌عمل می‌آید. سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح یزدی که در روز چهارشنبه در استان حضور دارد نیز در این محفل انس با قرآن پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: حضور در منزل شهید مدافع حرم جامعه پزشکی استان، شهید محمدحسین قاسمی با همراهی جامعه قرآنی استان پایان‌بخش برنامه‌های کاروان قرآنی شهید سلیمانی در استان است که پدر این شهید والامقام به‌عنوان فعال قرآنی پیشکسوت مورد تجلیل کاروان قرآنی قرار می‌گیرد.

تجمیع ظرفیت دستگاه‌ها برای میزبانی از کاروان قرآنی

در ادامه محسن مولوی، رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با ابراز خرسندی از حضور کاروان قرآنی کشوری برای نخستین بار در استان، اظهار کرد: این کاروان هر ساله در ایام دهه فجر در نقاط مختلف کشور به برپایی محافل انس با قرآن می‌پرداخت که استان ما امسال برای اولین بار توفیق میزبانی از این کاروان را دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز شاهد عدم حضور برخی از اعضای کمیته که دعوت شده‌اند هستیم و از دستگاه‌ها انتظار داریم تمام بضاعت خود را برای میزبانی شایسته از این کاروان به‌کار گیرند تا در آینده باز هم شاهد این میزبانی باشیم.

مولوی بیان کرد: ایاب و ذهاب، اسکان و پذیرایی شایسته از مهمانان قرآنی، دعوت عمومی، فضاسازی محل برپایی محافل، تبلیغات و تهیه تیزر و پوستر، اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، خبرگزاری‌ها و صدا و سیما، تأمین نظم و امنیت برنامه‌ها، میزبانی از مردم در برنامه‌های عمومی، برگزاری مسابقات ویژه کودکان و نوجوانان حاضر در محافل انس با قرآن، دعوت از قاریان و مرتلان استان جهت حضور در کارگاه تخصصی و ... مواردی هستند که مستلزم همکاری دستگاه‌ها و تجمیع ظرفیت‌ها است.

انتهای پیام
captcha