اجرای سوگواره «یاس نبوی» در 450 بقعه متبرکه فارس
کد خبر: 4110033
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۶

اجرای سوگواره «یاس نبوی» در 450 بقعه متبرکه فارس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از اجرای سوگواره «یاس نبوی» در 450 بقعه متبرکه این استان به‌مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد و گفت: در این سوگواره برنامه‌هایی نظیر تشییع نمادین پیکر حضرت زهرا(س)، اعزام مبلغان به مناطق محروم و ... اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارسحجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از اجرای سوگواره «یاس نبوی» در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: مطابق روال هر سال در ایام فاطمیه این سوگواره در بقاع متبرکه استان فارس اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه به منظور اجرای برنامه‌های سوگواره 250 مبلغ به نقاط محروم فارس اعزام شدند، افزود: همچنین دوره آموزشی با موضوع سواد رسانه‌ای ویژه 180 نفر از مبلغان بومی استان فارس در ساعت 10 صبح روز چهارشنبه، 7 دی‌ماه حرم مطهر حضرت علی‎‌بن حمزه(ع) شیراز برگزار خواهد شد.

موسوی با یادآوری اینکه سوگواره یاس نبوی در قالب مراسم روضه‌خوانی، عزاداری و سخنرانی مذهبی اجرا می‌شود، گفت: در سال جاری این سوگواره در 450 بقعه متبرکه فارس اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف فارس برپایی مراسم نمادین تشییع پیکر مطهر حضرت زهرا(س) در صبح روز شهادت در بقاع متبرکه شاخص استان را از جمله برنامه‌های سوگواره یاس نبوی عنوان کرد و گفت: همچنین طی این ایام از محل موقوفه نصیرالملک شیراز از 40 موکب فاطمی حمایت می‌شود.

وی یادآور شد: این حمایت‌ها در قالب توزیع و اهدای برنج، روغن، حبوبات، کیک، چای و غیره به هیئات مذهبی، بقاع متبرکه و مساجد سطح استان انجام می‌شود.

موسوی همچنین به برگزاری مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدا در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در استان فارس اشاره کرد و گفت: در مسیر مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام در روز شهادت حضرت زهرا(س)، موکب فاطمی توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس به منظور پذیرایی از سوگواران فاطمی برپا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس یادآور شد: علاوه بر این‌ها مراسم اقامه عزای شهادت حضرت زهرا(س) در روزهای 5 و 6 دی بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام عبودی و مداحی و مرثیه‌سرایی مداحان کربلایی قاسم زارع و سیدمصطفی موسوی‌نژاد در حرم علی‌بن حمزه(ع) شیراز برگزار خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز نیز مراسم سوگواری فاطمی از اول تا 6 دی‌ماه همراه با سخنرانی مذهبی و مرثیه‌سرایی برپا می‌شود.

انتهای پیام
captcha