نشست دانشجویی «تعاون و کارآفرینی» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4109473
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

نشست دانشجویی «تعاون و کارآفرینی» در کردستان برگزار شد

نشست دانشجویی «تعاون و کارآفرینی» با حضور دانشجویان دانشگاه علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی امروز، چهارم دی‌ماه در سالن جلسات اداره تعاون،کار و رفاه جتماعی استان کردستان برگزار شد.

نشست دانشجویی تعاون

به گزارش ایکنا از کردستان، علی اصغر عباسی، معاون تعاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کردستان در نشست دانشجویی «تعاون و کارآفرینی» که با حضور دانشجویان دانشگاه علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی امروز، چهارم دی‌ماه در سالن جلسات اداره تعاون،کار و رفاه جتماعی برگزار شد، گفت: فعالیت تعاونی در ایران سابقه دیرپایی ندارد. اولین شرکت تعاونی کشور در سال ۱۳۱۴ تحت عنوان تعاونی گرمسار تأسیس شد.

وی افزود: پس از انقلاب ۵۷ هم‌زمان با رویگردانی مقطعی انقلابیان از سرمایه‌داری گرایش به فعالیت تعاونی افزایش یافت و قانون اساسی ایران در اصل ۴۳ و ۴۴ به لزوم گسترش تعاونی‌ها اشاره کرده ‌است.

معاون تعاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کردستان بیان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در ۸ تیر ۱۳۹۰و تصویب شورای نگهبان در ۱۲ تیر‌ماه در راستای طرح کوچک‌سازی دولت، با ادغام سه وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، وزارت کار و امور اجتماعی و وزارت تعاون تشکیل شد.

وی افزود: بعد از این ادغام، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها با پنج معاونت اشتغال، تعاون، روابط کار، فرهنگی و اجتماعی و پشتیبانی فعالیت خود را در سطح استان‌ها ادامه داد.

عباسی ادامه داد: بانک رفاه کارگران، بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید، اداره تعاون، بهزیستی، آموزش فنی و حرفه‌ای، بیمه تامین اجتماعی، بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، صندوق بازنشستگان زیرمجموعه این وازتخانه هستند.

وی با بیان اینکه بخش تعاون به عنوان یکی از بخش‌های مهم در اقتصاد کشور است، گفت: تعاون بسترساز توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه است و باید هر چه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

معاون تعاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کردستان با اشاره به اینکه هر تعاونی با هفت نفر عضو می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند، یادآور شد: این افراد باید دارای ایده اقتصادی برای فعالیت خود باشند که بعد از دریافت مجوز و تشکیل تعاونی با معرفی به بانک و دریافت تسهیلات فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

انتهای پیام
captcha