ایمان به خداوند درهای مسیر سعادت را به‌روی انسان باز می‌کند
کد خبر: 4109011
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

ایمان به خداوند درهای مسیر سعادت را به‌روی انسان باز می‌کند

امام‌ جمعه کرمان با بیان اینکه لازمه موفقیت در کسب رضایت الهی ایمان به خداوند است، گفت: ایمان کلیدی است که درهای مسیر سعادت را به‌روی انسان باز می‌کند.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، دوم دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوای الهی، به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: خداوند رفتار، گفتار و حتی نیت بندگان را می‌داند و در سرنوشت همه انسان‌ها قدرت تام دارد و ما در محضر او هستیم لذا باید تقوای الهی داشته و از خداوند ترس داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تصمیم نهایی در هر چیز بر عهده انسان است و اسباب هدایت برای او فراهم است، افزود: خداوند حجت را بر انسان تمام کرده تا او با اراده و اختیار در مسیر رضایت الهی حرکت کند که لازمه موفقیت در این حرکت ایمان به خداوند است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه ایمان کلیدی است که درهای مسیر سعادت را به روی انسان باز می‌کند، افزود: برای اینکه درجه ایمان خود و دیگران را تشخیص دهیم باید به قرآن و روایات اسلامی تمسک جسته و نشانه‌های مؤمن را از آنها جستجو کنیم.

وی در ادامه به نشانه‌های اهل ایمان پرداخت و گفت: اهل ایمان به یکدیگر کمک می‌کنند، موفقیت و یا شکست برادر دینی را موفقیت و شکست خود می‌دانند و در عبادت به‌ویژه در نماز ارتباط خاصی با خداوند داشته و خشوع دارند.

امام‌ جمعه کرمان منظور از خشوع را حالت روحی و روانی که در درون آدمی قرار دارد و در اعضای انسان خود را نشان می‌دهد، دانست و ادامه داد: همه همت اسلام برای اینکه انسان در مسیر هدایت حرکت کند این است که انسان تربیت شود و کانون این تربیت درون انسان قرار دارد.

وی افزود: اگر انسان خشوع داشته باشد حرکات، رفتار و گفتار او تحت تأثیر آن صفت قرار دارد و تمام توجه چنین انسانی برای جلب رضایت خداوند است. در قرآن نیز اهل خشوع کسانی هستند که به ملاقات با خداوند اعتقاد راسخ دارند و خود را در محضر خدا می‌دانند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی آن را از خدمات بزرگ و ارزشمند انقلاب اسلامی دانست و ضمن گرامیداشت یاد جانباختگان زلزله بم در ۵ دی‌ماه سال ۱۳۸۲، فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت مسیح را به پیروان، دوستداران و رهروان راه انبیای الهی تبریک گفت.

وی در ادامه با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: زندگی حضرت دوران پر فراز و نشیبی از تاریخ اسلام است. ایشان بخش قابل توجهی از جریاناتی که در جامعه اسلامی در دوران رسالت و نبوت نبی مکرم اسلام(ص) گذشت را درک کرد و نه تنها ظاهر حوادث را می‌دید بلکه از باطن و تحلیل واقعی هر جریان و اتفاقی در زمان رسالت و نبوت اطلاع داشت.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه حضرت زهرا(س) دوران انتقال مأموریت از رسالت و نبوت به امامت و ولایت را به خوبی درک کرد، افزود: ایشان مورد توجه و احترام ویژه پیامبر اسلام(ص) بود و در کلام نبی اکرم(ص) بارها بر عصمت حضرت زهرا(س) تأکید شده است.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) از هر شر و نقصی مبری و در قول، عمل و نیت صادق است که نتیجه این رفتار و گفتار و امضای سند صداقت و دوری از هرگونه انحراف، شهادت ایشان بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: حضرت زهرا(س) با سه جریان سخت و خطرناک مواجه بود؛ هر چه به دوران آخر عمر پدر گرامی خود نزدیک می‌شد و به ویژه پس از رحلت پیامبر(ص) این جریان‌ها خود را بیشتر نشان می‌داد که حضرت با هر سه جریان مبارزه می‌کند.

وی با بیان اینکه برخورد با کسانی که برداشت ناصحیح از کلام وحی داشتند اولین این جریانات است که حضرت زهرا(س) با آن مواجه بود، ادامه داد: جریان دوم کسانی بودند که تحت تأثیر جاذبه‌های دنیا قرار گرفته و حاضر نبودند در صحنه‌های سخت خود را وارد کنند. آنها از آرمان‌های بزرگ‌ گذشتند و رفاه زده شدند و حضرت زهرا(س) باید یک تنه جهاد تبیین را به عنوان وارث پیامبر(ص) انجام می‌داد که کار سختی بود.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی افزود: جبهه سوم کسانی بودند که مسائل را به خوبی می‌فهمیدند و تحلیل درست داشتند اما امتیازخواهی موجب زمین‌گیر شدن آنها شد و حضرت زهرا(س) باید در این سه جبهه هم فاطمه بودن و هم صدیقه بودن خود را نشان دهد که منجر به شهادت ایشان شد.

وی با بیان اینکه این جریانات امروز نیز وجود دارد، گفت: ایران اسلامی پایتخت مقاومت اسلامی در برابر زورگویان عالم است و کانون عدالت‌خواهی مبتنی بر آموزی‌های دینی در ایران قرار دارد. جمهوری اسلامی سردمدار و پرچمدار مبارزه با جریان دنیا پرست و تمامیت خواه است و امروز مردم جهان متوجه این کانون هستند.

امام جمعه کرمان در پایان تصریح کرد: پرچمداری کانون دفاع از حریم اسلام، قوانین و مقررات دینی، دفاع از مظلومیت و عدالت در رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی جلوه کرده است لذا همانگونه که در ابتدای دوران اسلامی دشمنی دشمن متوجه کانون ولایت و امامت شد در دوران ما نیز همان دروغ‌ها متوجه کانون اصلی یعنی ولایت فقیه است و همه همت دشمن آسیب زدن به این محور است.

 

انتهای پیام
captcha