انتقاد کمیته ضد تبعیض آمریکا از عملکرد اف بی آی در برابر مسلمانان
کد خبر: 4107183
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

انتقاد کمیته ضد تبعیض آمریکا از عملکرد اف بی آی در برابر مسلمانان

کمیته عربی - آمریکایی ضد تبعیض (ADC)، سیستم FBI را که اخیراً برای بهبود نظارت و ثبت جنایات ناشی از نفرت طراحی شده است، ناقص و ناکارآمد توصیف و از عملکرد این سازمان در برابر مسلمانان انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب نیوز،  کمیته عربی آمریکایی ضد تبعیض  (ADC)، از  سیستم جدید FBI  که اخیراً  برای بهبود نظارت و ثبت جنایات ناشی از نفرت طراحی شده است، انتقاد کرد. مقامات این کمیته اعلام کردند که این سیستم هنوز در حال تکمیل است و در نتیجه آخرین آمار جمع آوری شده از آن غیرقابل اعتماد است.

FBI از سال 1991 در حال جمع‌آوری داده‌ها از ایالت‌ها و مستندسازی وقایع جنایات ناشی از نفرت بوده است. کریس حبیبی، مدیر امور دولتی و وکالت ADC گفت: این سازمان در سال 2021، سیستم گزارش‌دهی ملی مبتنی بر رویداد موسوم به(NIBRS) را معرفی کرد که به گفته آن‌ها ثبت مداوم جرایم ناشی از نفرت را آسان‌تر و دید واضح‌تر و دقیق‌تری از آن ارائه می‌کند.  

با این حال، مقامات مجری قانون در چندین حوزه قضایی اصلی در ایالت‌های دارای جمعیت عرب آمریکایی بزرگ هنوز استفاده از NIBRS را آغاز نکرده‌اند و تخمین زده می‌شود که 56 درصد از جنایات ناشی از نفرت به هیچ وجه به مقامات گزارش نشده است، که این موضوع آخرین آمار FBI را زیر سوال می‌برد. 

حبیبی گفت: گزارش آمار جرایم ناشی از نفرت در سال 2022 ناقص و غیر قابل اعتماد است و ما نباید آن را با سال‌های گذشته مقایسه کنیم؛ ما باید برای اجباری کردن تهیه گزارش جنایات ناشی از نفرت توسط سازمان‌های مجری قانون در سراسر کشور تلاش کنیم.

طبق گزارش FBI، در سال 2021، 7303 مورد جنایت ناشی از نفرت گزارش شده که از این تعداد، بیشترین حوادث بر اساس نژاد، قومیت یا اجداد علیه سیاه پوستان رخ داده است. 324 حادثه ضد یهودیان، 75 مورد نفرت ضد عرب و 96 مورد نفرت ضد مسلمانان گزارش شده است، اما به گفته کریس حبیبی، این ارقام بسیار کمتر از آمار واقعی است.

وی توضیح داد: «مشکل در حال حاضر این است که تعداد قابل توجهی از نهادها وجود دارند که هنوز با NIBRS سازگار نیستند، بنابراین داده‌های آنها در گزارش منتشر شده گنجانده نشده است.

حبیبی گفت: در کل ایالت‌های فلوریدا و کالیفرنیا هیچ داده‌ای گزارش نشده بودند. در ایالت‌های نیویورک سیتی، شیکاگو و فینیکس داده‌های صفر گزارش شده‌اند و ما می‌دانیم که تعداد قابل توجهی از جنایات ناشی از نفرت در آن حوزه‌های قضایی رخ داده است.

طبق گزارش مؤسسه عرب آمریکایی، نزدیک به دو سوم اعراب در ایالات متحده در 10 ایالت کالیفرنیا، میشیگان، نیویورک، فلوریدا، تگزاس، نیوجرسی، ایلینوی، اوهایو، پنسیلوانیا و ویرجینیا زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha