راه‌اندازی سرویس پخش فیلم اسلامی در مالزی
کد خبر: 4107008
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

راه‌اندازی سرویس پخش فیلم اسلامی در مالزی

سرویس پخش ویدئوی جهانی جدیدی در مالزی راه‌اندازی شده که هدف آن ارائه برنامه‌های سرگرمی مسلمان‌پسند است.

به گزارش ایکنا به نقل از The Star، این سرویس جدید که Qalbox نام دارد توسط Bitsmedia  شرکت سازنده برنامه محبوب Muslim Pro  ارائه و توسعه یافته و به گفته سازندگان آن قصد دارد به اوج سرگرمی مسلمانان تبدیل شود.

نیک امیر دین، مدیرعامل  Bitsmedia، در مراسم معرفی Qalbox در مالزی گفت: واقعیت این است که در فیلم‌های هالیوود، مسلمانان تنها در یک مجموعه از فیلم‌ها و فقط از یک منطقه خاص نمایش داده می‌شوند. برای زمان طولانی، بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌های پرطرفدار غرب، مسلمانان را به شکلی محدود و بدتر از آن منفی به تصویر کشیده‌اند و در برخی آثار کشورهای دیگر، جمعیت مسلمان با اینکه حدود 25 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد، اصلاً حضور ندارد.

امیردین گفت: همه ما می‌دانیم که جمعیت مسلمانان جهان از نظر تاریخ، فرهنگ، هویت‌های مختلف، جغرافیای مختلف و ملیت‌های مختلف چقدر متنوع و غنی هستند.

وی افزود: من به عنوان یک مسلمان، واقعاً می‌خواهم حضور مسلمانان بیشتری را ببینم. من امیدوارم که به ویژه به عنوان یک جامعه، ما نیز بتوانیم به نسل جوان خود وعده دهیم که مشتاقانه منتظر دیدن خود باشند و همچنین به هویت خود به عنوان مسلمان افتخار کنند.

نیک امیردین تصریح کرد که Qalbox محتوایی را ارائه می‌دهد که امیدوار است از طریق کاتالوگ خود بر هویت و فرهنگ مسلمانان تمرکز کند.

به گفته امیردین محتوای این سرویس پخش از سراسر جهان آمده و شامل فیلم‌هایی مانند فیلم مالزیایی Hijabsta Ballet و درام خانوادگی محصول آفریقای جنوبی به نام برکات است. سریال محبوب کانادایی Little Mosque On The Prairie و سریال انیمیشنی پاکستانی Burka Avenger که درباره یک ابرقهرمان است که برای تحصیل دختران با طالبان مبارزه می‌کند از جمله آثار دیگری بوده که در Qalbox ارائه شده است.

سرویس Qalbox  نیز در حال تولید محتوای خود از جمله یک سریال مستند با عنوان «من مسلمان هستم» است که به زندگی افراد مختلف از نقاط مختلف جهان می‌پردازد و به این مسئله اشاره می‌کند که چگونه آنها خود را به عنوان یک مسلمان تعریف می‌کنند، حتی اگر کاری که انجام می‌دهند در درون جامعه خودشان غیر متعارف تلقی شود.

Qalbox از طریق برنامه Muslim Pro قابل دسترسی است و در مالزی، در حال حاضر بیش از 10 میلیون بار دانلود شده است.

انتهای پیام
captcha