ساخت مرکز ملی پژوهش‌های قرآنی؛‌ وعده انتخاباتی در نیجریه
کد خبر: 4106593
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰

ساخت مرکز ملی پژوهش‌های قرآنی؛‌ وعده انتخاباتی در نیجریه

ملام شعبان شرادا، کاندیدای فرمانداری حزب (ADP) در ایالت کانو گفته که در صورت پیروزی در انتخابات ایالتی، دولت ایالتی مرکز ملی پژوهش‌های قرآنی را در کانو ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از The Nation، این مطلب را عباس یوشاو، سخنگوی شورای ستاد شعبان شرادا در دیدار با تعدادی از علمای دینی بیان کرد.

وی گفت: لایحه‌ای را برای ایجاد مرکز ملی پژوهش‌های قرآنی در کانو در مجلس نمایندگان ارائه کرده است.

شرادا که در حال حاضر عضو مجلس نمایندگان برای حوزه انتخابیه فدرال شهرداری کانو است، گفت: طرح ایجاد این مرکز هفته آینده به مجلس ایالتی ارائه و درباره آن صحبت خواهد شد.

بر طبق سرشماری ۲۰۱۸ کشور نیجریه با جمعیت ۲۰۳٬۴۵۲٬۵۰۵ نفر پرجمعیت‌ترین کشور آفریقا است. از این تعداد ۵۰ درصد مسلمان (شامل ۴۶ درصد مالکی و ۴ درصد شیعه)، ۴۵ درصد مسیحی و ۵ درصد ادیان بومی هستند.

انتخابات عمومی نیجریه 25 فوریه 2023 (6 اسفند ماه) برای انتخاب رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور،‌ اعضای مجلس سنا و مجلس نمایندگان برگزار می‌شود. محمدو بوهاری، رئیس جمهور کنونی، واجد شرایط نامزدی نیست، زیرا دوره او محدود است.

مسائلی از جمله موضوعات اقتصادی و امنیت با توجه به حضور و فعالیت گروه‌های افراطی مانند داعش و بوکوحرام از محورهایی است که در این انتخابات نامزدها به آن توجه دارند.

انتهای پیام
captcha