وقف منبع پایداری برای اعتلای فرهنگ ناب شیعی است
کد خبر: 4106478
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

وقف منبع پایداری برای اعتلای فرهنگ ناب شیعی است

مسئول دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف حوزه علمیه خراسان گفت: اداره حوزه‌های علمیه از دیرباز با حمایت‌های مردم متدین و مسئولیت‌پذیر همراه بوده است. وقف و صلح از مهم‌ترین منابع پایدار در جهت فعالیت‌های حوزه‌های علمیه و اعتلای فرهنگ ناب شیعی به‌شمار می‌آید.

وقفبه‌ گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام محمدمهدی الهی‌پور، مسئول دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف حوزه علمیه خراسان، با اشاره به اینکه اداره حوزه‌های علمیه از دیرباز با حمایت‌های مردم متدین و مسئولیت‌پذیر همراه بوده است، اظهار کرد: اهمیت نهاد وقف بر کسی پوشیده نیست و با توجه به مستقل‌بودن حوزه‌های علمیه در عرصه‌های مختلف، از جمله مسائل مالی، استفاده از فرصت‌هایی مانند موقوفات می‌تواند به این استقلال کمک کند.

وی افزود: این سنت حسنه به‌عنوان اقتصادی مقدس و پایدار برگرفته از آموزه‌های دینی و معارف اسلامی و هدفمند در راستای اعتلای فرهنگ ناب شیعی به‌شمار می‌آید که برکات آن تا سالیان متمادی و نسل به نسل شامل حال آحاد جامعه خواهد شد.

مسئول دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف حوزه علمیه خراسان گفت: ترویج و تبلیغ این سنت حسنه و تبدیل آن به یک فرهنگ عمومی می‌تواند راه گشای بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه در ساحت‌های مختلف فرهنگی باشد.

الهی‌پور در ادامه از وقف یک باب منزل مسکونی واقع در مشهد، خیابان آیت‌الله عبادی توسط واقف نیک‌اندیش، محمد سلطانی خبر داد و گفت: این موقوفه با نیت فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی و... حوزه علمیه خراسان صورت گرفته است.

مسئول دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: انگیزه دینی و مذهبی عموم مردم و اعتقادات عمیق واقفان، زمینه‌ای برای ایجاد وقف و فرصتی برای ماندگاری نام آنان و کسب فیض و ثواب الهی است.

وی اظهار کرد: اداره حوزه‌های علمیه از دیرباز با حمایت‌های مردم متدین و مسئولیت‌پذیر همراه بوده است، وقف و صلح از مهم‌ترین منابع پایدار در جهت فعالیت‌های حوزه‌های علمیه و اعتلای فرهنگ ناب شیعی به‌شمار می‌آید.

گفتنی است، شماره‌های 09151500682 و 05132008120 و کانال دفتر موقوفات در پیام‌رسان ایتا به آدرس https://eitaa.com/joinchat/1846542370Cbcab49fc8a برای اطلاع‌رسانی اخبار، پاسخ‌گویی به سؤالات و دریافت اطلاعات بیشتر در مورد وقف برای حوزه علمیه خراسان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha