اهتزاز پرچم فعالیت‌های قرآنی با وجود چالش‌های متعدد + عکس
کد خبر: 4106298
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۱

اهتزاز پرچم فعالیت‌های قرآنی با وجود چالش‌های متعدد + عکس

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سراج‌المنیر فومن گفت: با همه فراز و نشیب‌ها، همواره در راه توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی آماده خدمت به کتاب آسمانی، دوستداران کلام خدا هستیم و هرگز از این عمل خداپسندانه احساس خستگی نمی‌کنیم و با وجود چالش‌های متعدد لحظه‌ای از اهتزاز پرچم فعالیت‌های قرآنی در دیارمان کوتاه نمی‌آییم.

بانوان قرآنیسیده رقیه مینویی مظلوم فومنی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سراج‌المنیر فومن در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، در خصوص فعالیت‌های تخصصی این مؤسسه، اظهار کرد: به مدت 30 سال به‌عنوان دبیر دینی، عربی و قرآن در آموزش‌وپرورش خدمت کردم و بعد از بازنشستگی فعالیت‌های قرآنی ادامه پیدا کرد و برای عینیت بخشیدن به این هدف به‌دنبال تأسیس مؤسسه قرآنی در شهرستان فومن تلاش‌های بسیاری انجام دادم که در نتیجه مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «سراج المنیر» فومن ثبت رسمی شد.

وی افزود: بعد از اخذ مجوز به‌نام مؤسسه، باید به‌دنبال مکانی مناسب برای فعالیت‌های آن می‌بودم که هزینه‌های بسیاری برای این کار لازم بود لذا به برخی از مسئولان شهر مراجعه کردم و نتیجه‌ای در بر نداشت و با هزینه شخصی منزلی را اجاره کردم.

مینویی گفت: اکثر خانواده‌ها برای کلاس‌هایی مانند زبان، ریاضی، هنر و ... هزینه فراوان می‌کنند اما برای فعالیت‌های قرآنی کمتر با این استقبال مواجه هستیم، بنابراین با شرایط کنونی خانواده‌ها آموزش و ترویج قرآن به‌صورت رایگان انجام شد.دوره‌های آموزش روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و قرائت قرآن توسط اساتید ممتاز استانی و کشوری مانند سیدابراهیم خامسی، مجتبی بهبودی و دولت‌دوست برگزار شد.

وی ادامه داد: با حمایت یکی از مؤسسین پس از انتقال مؤسسه به مکان جدید با اندک ریزش فراگیران مواجه شدیم و با شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها، دوره‌های آموزشی و هر فعالیت اجتماعی حضوری تعطیل شد، تا اینکه بالاخره از شدت این ویروس کاسته شد و مجدد بستر مناسبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی به‌صورت حضوری فراهم شد اما دیگر از توجه و استقبال فراگیران خبری نبود، در نتیجه تصمیم گرفتم که کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی و تجوید قرآن در مساجد برگزار شود.

اهتزاز پرچم فعالیت‌های قرآنی با وجود چالش‌های متعدد

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سراج‌المنیر فومن ادامه داد: به همراه سه نفر از مربیان قرآنی مؤسسه کلاس‌های قرآن در مساجد شهر فومن و حومه برگزار می‌کنیم؛ کلاس‌های حفظ قرآن بانوان و دوره تقویتی درس عربی  ویژه دانش‌آموزان پسر در مکان مؤسسه برپا می‌شود.

مینویی در خصوص هزینه دوره‌های آموزشی گفت: از یک سو به‌دلیل مشکلات اقتصادی که ممکن است برخی از خانواده‌ها قادر به پرداخت هزینه کلاس‌ها نباشند، از طرف دیگر هم با توجه به اهمیت آموزش قرآن و ترویج فعالیت‌های قرآنی همه کلاس‌های آموزشی در این مرکز فی سبیل الله و رایگان انجام می‌شود.

وی در خصوص هزینه‌های جانبی مؤسسه گفت: اداره آب و برق حمایت و همکاری خود را با مؤسسه اعلام کرده‌اند اما اداره گاز برای رایگان کردن گاز مصرفی به‌خصوص در فصول سرد، مطالباتی را دارد که قابل اجرا نیست و در نتیجه مصارف مؤسسه به‌صورت عادی محاسبه می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سراج‌المنیر فومن گفت: با همه فراز و نشیب‌ها، همکاری‌ها یا عدم همکاری‌ها همواره در راه توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی آماده خدمت به کتاب آسمانی و کلام الهی قرآن، دوستداران این کتاب ارزشمند هستیم و هرگز از این عمل خداپسندانه احساس خستگی و ناامیدی نمی‌کنیم و با وجود چالش‌های متعدد لحظه‌ای از اهتزاز پرچم فعالیت‌های قرآنی در دیارمان کوتاه نمی‌آییم.

یادآور می‌شود، مؤسسه سراج المنیر در فومن، سال 93 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت و آموزش در رشته احکام، حفظ، قرائت، تجوید، مفاهیم قرآنی، طب سنتی دینی و برگزاری مراسم در اعیاد و مناسبت‌ها و برپایی نمایشگاه کتاب در طول سال را گرفت.

انتهای پیام
captcha