ضعف روحیه پرسشگری و مطالعه در مدارس
کد خبر: 4106117
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
حجت‌الاسلام لطیفی تصریح کرد؛

ضعف روحیه پرسشگری و مطالعه در مدارس

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در آئین تجلیل از پژوهشگران برگزیده آموزش و پرورش گفت: ضعف روحیه پرسشگری و مطالعه از چالش‌های این عرصه است.

ضعف روحیه پرسشگری و مطالعه در مدارسبه گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی امروز 20 آذرماه طی سخنانی در آئین تجلیل از پژوهشگران برگزیده آموزش و پرورش گفت: اولین چالش ما تغییر نگرش‌ها در عرصه آموزش و پرورش نسبت به پژوهش است. ما نیازمند گونه‌ها و انواع مطالعات پژوهشی در این عرصه هستیم. 

وی ادامه داد: دانشگاه‌زدگی در عرصه پژوهش از چالش‌های دیگر است. نباید کارهای پژوهشی برون‌سپاری شود بلکه باید خود افرادی که در حوزه تعلیم و تربیت حضور دارند، پژوهش‌ انجام دهند. در حاشیه قرار گرفتن پژوهش در آموزش و پرورش در سطح فرآیندها و ساختارها چالش بعدی است. همچنین ضعف روحیه پرسشگری و مطالعه از دیگر چالش‌های این عرصه است. 

لطیفی تأکید کرد: باید دانش‌آموزان را پرسشگر تربیت کنیم. پرسش اولین گام پژوهش است و باید به دانش‌آموزان اجازه پرسشگری داده شود. به آینده دانش‌آموز و معلمی که پرسشگر نباشد نمی‌توان چشم‌انداز پژوهشی داشت.

وی افزود: در دوره فعلی نگاه تقویت پژوهش در همه دستگاه وجود دارد که فرصت مناسبی است. اتفاقات اخیر نشان داد که سرمایه‌گذاری بر آموزش و پرورش هزینه نیست، بلکه بسیار مهم و نیاز است. 

انتهای پیام
captcha