مهدویت مقوله‌ای فرا مذهبی است
کد خبر: 4105980
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰

مهدویت مقوله‌ای فرا مذهبی است

مدیر مؤسسه چراغ فروزان هدایت اندیشه یزد گفت: موضوع مهدویت یک موضوع جهانی و فرامذهبی است و لذا در مباحث مهدویت لازم است فرامذهبی فکر کنیم.

مهدویت مقوله‌ای فرا مذهبی استبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سید محمد شاهدی، مدیر مؤسسه چراغ فروزان هدایت اندیشه یزد، امروز، ۱۹ آذرماه در نشست با مربیان مهدویت به بیان تجربیات بیست ساله حضور خود در کشورهای مختلف جهان بویژه آفریقا پرداخت و گفت: موضوع مهدویت یک موضوع جهانی و فرامذهبی است و در مباحث مهدویت لازم است فرامذهبی فکرکنیم. در مناطق مختلف دنیا به بحث مهدویت اعتقاد دارند اما در بعضی جهات اشتباه می‌کنند و ما باید با روش‌های درست به تصحیح اعتقادات بپردازیم.

شاهدی افزود: حرکت‌های مهدوی در آفریقا بسیار دیده می‌شود تا جایی که در طول تاریخ بسیاری از افراد خود را مهدی معرفی کرده‌اند و گروهی با آنها بیعت می‌کرده‌اند.

مدیر مؤسسه چراغ فروزان هدایت اندیشه در ادامه این نشست به معرفی چند کتاب از جمله کتاب مدعیان دروغین پرداخت.

حمید حمیدیان، از اساتید مهدویت استان یزد نیز در این نشست با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) به بیان نکته‌ای در خصوص چگونگی خواندن دعای سلامتی امام زمان پرداخت که روایت داریم دعای سلامتی امام زمان(عج)، بعد از حمد و ثنای الهی قرائت شود.

حمیدیان گفت: یکی از مسائل اساسی مسئله مهدویت است و برای ما شیعیان پرنور است، محرمانه‌ترین جلسات در دنیا که بین افراد معروف برگزار و بعد از چند سال صحبت‌های منتشر می‌شوند می‌گویند ایرانیان به دو پرچم اعتقاد دارند که این دو پرچم، پرچم سرخ سیدالشهدا و، پرچم سبز حضرت حجت (ارواحنا فداه) است.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که می‌فرمایند منتظران مصلح، خود باید صالح باشند بیان کرد: ما که مربی مهدویت هستیم باید اطرافیان فضائل را در رفتار ما حس کنند، باید مسائل اعتقادی و مذهبی با جوانان به صورت مبنایی کار شود تا اثرگذاری بالایی داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: شبهات از اول خلقت تا به حال وجود داشته و ما باید برای پاسخگویی به شبهات، خودمان را تقویت کنیم.

وی، یکی از منابع مهم در این زمینه را سایت مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم بیان کرد و به معرفی چند کتاب در خصوص مهدویت از جمله کتاب دانشنامه امام مهدی در 10 جلد، کتاب آفتاب مهر و...پرداخت.

انتهای پیام
captcha