نشست تخصصی جهاد تبیین با موضوع دفاع مقدس در ایلام برگزار شد
کد خبر: 4101334
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵

نشست تخصصی جهاد تبیین با موضوع دفاع مقدس در ایلام برگزار شد

نشست تخصصی جهاد تبیین با محوریت دفاع مقدس با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز، 30 آبان ماه در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد.

کریمی تباربه گزارش ایکنا از ایلام، محمد حسین فولادی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام در نشست تخصصی جهاد تبیین با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام، که امروز30 آبان، در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: اگر امروز در حوزه‌هایی گسست نسلی کیان جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند ناشی از غفلت در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه بسیج یادگار ارزشمند امام و شجره طیبه انقلاب بوده و خواهد بود، گفت: در سال۵۸ زمانی که هنوز تهدید سختی علیه انقلاب نبود و در شرایطی که پیش‌بينی نمی‌شد جنگی بر ما تحمیل شود، امام این شجره تنومند و انقلابی و این تفکر راهبردی را برای نظام ترسیم کرد و در دوران دفاع مقدس خوش درخشید اگر ما عزت و افتخاری داریم بخش اعظم آن مدیون حماسه‌های بسیجیانی بود که با تفکر الهی خود حماسه دفاع مقدس را آفریدند.

فولادی ادامه داد: بعد از دفاع مقدس بسیج در عرصه سازندگی وارد شد و اسلحه خود را برزمین گذاشت و سلاح سازندگی را در دست گرفت و عمران و آبادانی را در شهرها یکی پس از دیگری ساری و جاری کرد.

وی با بیان اینکه امروز هم در عرصه امنیت شهدای عزیز یکی پس از دیگری جان عزیزشان گرفته می‌شود و توسط داعشی‌ها وطنی تکه پاره می‌شوند تا این پرچم پرافتخار و با عظمت بماند گفت: مگر می‌شود آن شجاعت‌ها و شهامت‌های مردمان عزیز و انقلابی ایران اسلامی را در دفاع مقدس فراموش کنیم، دفاع مقدس بر قله افتخار انقلاب اسلامی برای همیشه تاریخ است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی در منطقه حرف اول را می‌زند و هیچ کدام از معادلات بین‌الملل بدون حضور جمهوری اسلامی قابل حل نیست به برکت دفاع مقدس است که در آن دوران قشر دانش‌آموز ۳۶ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرد، فرهنگیان ۶ هزار شهید و دانشجویان هزاران شهید را تقدیم انقلاب کردند.

الله نور کریمی‌تبار، امام جمعه ایلام در این نشست افزود: قدرت در جمهوری اسلامی فقط شامل تجهیزات نظامی و جنگی نیست، بلکه همراهی و پشتیبانی مردم به‌عنوان عامل قدرت و اقتدار اصلی، نقش بازدارندگی در برابر دشمنان را افزایش می‌دهد، در حالیکه تلاش دشمنان نظام ایجاد شکاف نسلی و تقویت حس منفی نسل جدید نسبت به دستاوردهای دفاع مقدس و بسیج است.

وی افزود: حوادث اخیر حاصل تلاش دشمنان در ایجاد فاصله بین نسل جوان و فرهنگ و ارزش‌های دینی، اسلامی و انقلابی است که باید دستاوردها و افتخارات جنگ تحمیلی برای نسل جوان کنونی به‌عنوان یک افتخار ماندگار بیان شود و در این راستا وظیفه اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ارتباط گیری هنرمندانه با نسل جدید بسیار مهم و حساس است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یکی از راه‌های جذب و پیوند نسل جدید به رزمندگان دوران انقلاب را انتشار خاطرات رزمندگان معرفی کرد و گفت: باید با نگاهی هنرمندانه و واقعی این خاطرات برای این نسل با هدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس بیان شود، چرا که یکی از رویکردهای مهم بسیج در کنار بعد دفاعی آن، کارکرد فرهنگی بسیج است.

انتهای پیام
captcha