«صنعت چاپ» به زودی تدوین می‌شود
کد خبر: 4101293
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
با تکیه بر شعار حمایت از تولید ملی

«صنعت چاپ» به زودی تدوین می‌شود

فیلمبرداری مجموعه مستند «صنعت چاپ» با محوریت شعار حمایت از تولید ملی به زودی پایان یافته و راهی تدوین می‌شود.

محمد رسولی، کارگردان تلویزیون در گفت‌و‌گو با ایکنا درباره مجموعه مستند «صنعت چاپ» گفت: این کار هم‌اکنون در تهران جلوی دوربین است. تصویربرداری این کار هشت ماه پیش آغاز شد و تا دو ماه دیگر فیلمبرداری آن ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این کار یک اثر آموزشی است که موسسه ایران چاپ نوین تولید آن را بر عهده دارد.  تهیه‌کنندگی این کار را مجید پریخواه بر عهده دارد. پیام و محور این کار حمایت از تولید ملی است. همچنین در این کار  به موضوع تفاوت نسل‌ها هم اشاره دارد.

این فیلمساز ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی در صنعت چاب به قدیمی بودن علم در این حوزه مربوط می‌شود. در این عرصه هنوز ما به علم قدیم اتکا داریم درصورتی‌که در جهان امروز، چاپ تغییرات وسیعی پیدا کرده است.

رسولی تصریح کرد: این مجموعه در 15 قسمت 12 دقیقه‌ای تولید شده است. در هر قسمت از این مجموعه یکی از اساتید عرصه چاپ موضوع فیلم است؛ اساتیدی که با علم و دانشی که دارند قادرند عاملی در جهت رونق صنعت چاپ باشند به شرطی قدر آنها به درستی دانسته شود.

این کارگردان ادامه داد: یکی از دلایل ضعف ما در عرصه تولید به عدم آشنایی ما نسبت به داشته‌های خودمان بر می‌گردد زیرا اگر بدانیم از چه ظرفیتی‌هایی بهره برده‌ایم، مطمئناً اتفا‌ق‌های بهتری در کشورمان رقم خواهد خورد. این موضوع سعی شده در مجموعه مستند «صنعت چاپ» مدنظر قرار بگیرد.

وی در انتهای این گزارش بیان کرد: مستند دیگری تحت عنوان «معادن ایران» نیز هم اکنون روی آنتن دارم. این کار در 15 قسمت تولید شده و سه یا چهار قسمت آن هنوز پخش نشده است. این کار از شبکه خبر روی آنتن می‌رود در آن به بحث منابع ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نظر می‌شود.

انتهای پیام
captcha