مسئولان باید حامی کتابخانه‌های عمومی باشند
کد خبر: 4100423
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹

مسئولان باید حامی کتابخانه‌های عمومی باشند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌ جمعه ارومیه به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور در کتابخانه عمومی شهدای روستای کشتیبان، از این مرکز بازدید کرد.

مسئولان باید حامی کتابخانه‌های عمومی باشندبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌ جمعه ارومیه، ۲۶ آبان به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور در کتابخانه عمومی شهدای روستای کشتیبان، از این مرکز بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن تأکید بر لزوم حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد:  در دین اسلام مسئله کتاب و نوشته مسئله‌ای ارزشمند است، خداوند در قرآن به قلم و به آنچه که توسط قلم نوشته می‌شود قسم و سوگند می‌خورد لذا این مسئله اهمیت علم و کتاب را در دین اسلام نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام قریشی افزود: در دین اسلام مبنای تفکر و اندیشه کتاب و کتاب‌خوانی است؛ کتاب و کتابخوانی باید محور زندگی انسان باشد، مسئولان باید حامی کتابخانه‌های عمومی در راستای ترویج مطالعه و کتابخوانی باشند.

اجرای گروه سرود، معرفی کتاب توسط کودکان و نوجوانان، شعرخوانی، ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه و .... در حاشیه این بازدید انجام شد.

همچنین، کتابخانه شهدای کشتیبان با زیربنای ۱۲۵ مترمربع در سال ۱۳۹۶ تأسیس شده و در روستای کشتیبان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha