برگزاری کنگره شهدا از یک مراسم مقطعی خارج شود
کد خبر: 4100310
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

برگزاری کنگره شهدا از یک مراسم مقطعی خارج شود

امام جمعه قم گفت: باید کنگره شهدا به منظور گرامیداشت یاد شهیدان به صورت مستمر در طول سال برگزار شده و از برنامه‌های ابتکاری با الگوگیری از کنگره‌های مشابه استفاده شود و کنگره از یک مراسم مقطعی خارج شود.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قمبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم در ارتباط تصویری با اجلاسیه پایانی کنگره ملی 6090 شهید استان قم، که امروز پنج‌شنبه ۲۶ آبان‌ماه در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: این کنگره باید سرفصلی برای کارهای مستمر و مورد نیاز اهداف نظام و وصایای امام و شهدا باشد.

وی ادامه داد: باید کنگره شهدا به منظور گرامیداشت یاد شهیدان به صورت مستمر در طول سال برگزار شود و از برنامه‌های ابتکاری با الگوگیری از کنگره‌های مشابه استفاده شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه برنامه‌های جدیدی که برای اهداف کنگره است باید دنبال شود تا این برنامه‌ها برای سایرین نیز الگو باشد، افزود: برای تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب نیز باید اقداماتی صورت گیرد تا این کنگره از یک مراسم مقطعی خارج شود.

سعیدی ادامه داد: کنگره ملی شهدا باید در ادامه و استمرار اقدامات گذشته باشد و برنامه‌هایی متناسب با رویدادهای کشور و منطقه داشته باشد.

وی با بیان اینکه مردم قم حضور بی‌نظیری در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی داشتند، تصریح کرد: قم از نعمت حضور شهیدانی برخوردار است که نماد مردم ولایی این شهر هستند.

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره ملی شهدای استان قم گفت: مردم قم و ایران اسلامی با روحیه‌ای که دارند تمام قامت در دفاع از انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و حرم مطهر حضرت معصومه(س) مرکزی برای اتحاد مردم است.

وی گفت: روزهای خوبی برای ملت ایران پیش‌بینی می‌شود و معتقدیم با پیروی از فرامین امام و رهبری می‌توان به جایگاه مطلوب رسید.

نماینده ولی فقیه در استان قم با تاکید بر اینکه در عرصه ظهور نیز مردم قم نقش‌آفرینی می‌کنند، بیان کرد: یکی از امتیازات قم، حضور ملیت‌هایی از ۹ کشور در دفاع از انقلاب اسلامی است که این شهدای عزیز در شهر کریمه اهل بیت(ع) مدفون هستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: اطاعت از رهبر و ایستادگی بسیار مهم است که امیدواریم در این مسیر ثابت قدم باشیم.

انتهای پیام
captcha