فعالیت 160 کتابخانه در مساجد لرستان
کد خبر: 4099217
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳

فعالیت 160 کتابخانه در مساجد لرستان

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به وجود 160 کتابخانه در مساجد لرستان، گفت: از این تعداد کتابخانه صد باب آن مخزن‌دار و 60 باب نیز کتابخانه باز هستند.

محمد ابدالی‌پور، مدیرستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد ابدالی‌پور، مدیرستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان امروز، 22 آبان در یک گفت‌وگوی خبری، با بیان اینکه هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی برای ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه در جامعه است، گفت: ترویج فرهنگ مطالعه و جذب جوانان به مساجد از رویکردهای  کتابخانه‌های مساجد است.

وی ادامه داد: با هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت خیرین، معتمدین و مساجد و همراهی و همکاری کتابخانه‌های مساجد با کتابخانه‌های عمومی می‌توانیم زمینه رشد کمی و کیفی در این حوزه را فراهم کنیم.

ابدالی‌پور با بیان اینکه هم‌افزایی برای توسعه امر کتابخوانی در جامعه رویکرد کتابخانه‌های مساجد است، اضافه کرد: کتابخانه‌های مساجد در کنار سایر کتابخانه‌های عمومی ظرفیت بزرگی برای دستیابی به اهداف فرهنگی در جامعه است.

مدیرستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با برشمردن برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در مساجد و اینکه به مناسبت هفته کتاب از کتابداران فعال مساجد لرستان تجلیل می‌شود، افزود: همچنین به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی 25 کتابخانه استان از نظر بروزرسانی کتاب، قفسه کتاب، تجهیز به تازه‌های کتاب و جمع‌آوری کتاب‌های فرسوده، پالایش می‌شوند.

وی بازدید از کتابخانه‌های مساجد و بررسی وضعیت کتابخانه‌های مساجد را از دیگر برنامه‌های مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اعلام کرد و گفت: تعداد 100 کتابخانه مخزن‌دار و 60  کتابخانه باز در مساجد استان لرستان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha