کتابخانه شهدای شاهدیه بازگشایی می‌شود
کد خبر: 4099031
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۰

کتابخانه شهدای شاهدیه بازگشایی می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از بازگشایی کتابخانه شهدای شاهدیه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

محمدمحسن رفیعی، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدمحسن رفیعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، 21 آبان در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های سی‌امین دوره هفته کتاب گفت: این برنامه‌ها با غبارروبی گلزار شهدای گمنام میدان امیرچقماق و دیدار با خانواده شهید مطلب شفیعی از پنجشنبه، 19 آبان‌ آغاز شده است.

وی افتتاح نمایشگاه اسناد کتابخانه و کتابداری یزد با مشارکت سازمان اسناد و کتابخانه ملی، جلسه تفسیر قرآن، نشست خبری با اصحاب رسانه، اهدای خون کتابداران، جشنواره ادبی اعضای کتابخانه‌های روستایی شهرستان مهریز، کارگاه آموزشی نویسندگی در اردکان، ویژه برنامه کتاب با حضور معلمان و سخنرانی استاد منتظری در شهرستان بافق را از دیگر برنامه‌ها به این مناسبت ذکر کرد.

رفیعی با اشاره به آیین بازگشایی کتابخانه شهدای شاهدیه گفت: کتابخانه شهدای شاهدیه از سال1370 تأسیس شده و بازسازی آن در دستور کار این نهاد قرار گرفت که ضمن بازسازی 400 متر به فضای کتابخانه‌ای افزوده شد.

وی ادامه داد: رونمایی از کتاب، افتتاح کتابخانه پروفسور سمیعی چاهک، افتتاح کتابخانه روستایی مبارکه شهرستان بافق، جشن کتاب، دیدار با آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان، تقدیر از برگزیدگان جشنواره ادبی روستاها، جشن کتاب و اختتامیه پویش کتابخوانی قصه‌های من و بابا آذر در کتابخانه فرخی یزدی، ویژه برنامه استانی تجلیل از کتابداران برتر استان یزد از دیگر برنامه‌های این نهاد به مناسبت هفته کتاب است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از عضویت رایگان در روز 24 آبان ماه، به مناسبت روز کتاب خبر داد و گفت: همچنین از تاریخ 21 الی 27 آبان‌ماه اعمال بخشودگی جریمه تأخیر و دیرکرد بازگشت کتاب را در کتابخانه‌های استان خواهیم داشت.

رفیعی در پاسخ به سؤالی در خصوص طرح‌های نیمه‌تمام این نهاد بیان کرد: هم اکنون ساختمان کتابخانه شهید بابایی زارچ 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تأمین اعتبار امسال به بهره‌برداری می‌رسد و  کتابخانه‌ اله‌آباد نیز در دست احداث است ضمن اینکه سه پروژه بازگشایی خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سؤالی در زمینه محرومیت برخی مناطق از وجود فضای کتابخانه‌ای بر ایجاد کتابخانه در منطقه صدرآباد شهر یزد تأکید کرد و گفت: در منطقه آزادشهر نیز تنها یک کتابخانه وجود دارد و با توجه به اینکه یک پنجم جمعیت شهر یزد در این منطقه مستقر هستند، لذا نیازمند فضای جدید هستیم و البته در بخش مرکزی نیز استقرار کتابخانه سیار نیاز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به رتبه برتر استان در سرانه مطالعه گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار؛ استان یزد با ماهانه 15 ساعت و 16 دقیقه و روزانه 30 دقیقه بیشترین مطالعه را داشته و در این زمینه در سطح کشور رتبه برتر را دارد.

وی ادامه داد: وقتی فضای فیزیکی و مناسب مهیا شده باشد، مردم نیز از کتابخانه‌ها استفاده خواهند کرد، اتفاق خوبی که در استان یزد رقم خورد، افتتاح کتابخانه مرکزی پس از 25 سال بود که به شکل مطلوبی آغاز به‌کار کرد و در اختیار مردم قرار گرفت و اکنون با 10 هزار عضو و خدمات جدید در حال ارائه خدمت‌رسانی به مردم است.

رفیعی یادآور شد: خوشبختانه روز به روز شاهد پیشرفت کتابخانه‌های عمومی استان هستیم که این پیشرفت مرهون زحمات مجموعه نهاد و همچنین کتابداران است که دغدغه‌مند در حال فعالیت هستند و امیدواریم با مجموعه بسیار خوب در ستاد و کتابخانه‌های عمومی اتفاقات خوب کماکان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha