برگزاری نشست صمیمی با ۱۵۰ دانش‌آموز قرآنی شهر ری + عکس
کد خبر: 4098992
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶

برگزاری نشست صمیمی با ۱۵۰ دانش‌آموز قرآنی شهر ری + عکس

محفل قرآنی و نشست دانش‌آموزان قرآنی شهرری با معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه این شهرستان، عصر امروز، ۲۱ آبان‌ماه در سالن اجتماعات بقعه مقدس حضرت شیخ صدوق برگزار شد.

به گزارش ایکنا، محفل قرآنی و نشست صمیمی با ۱۵۰ دانش‌آموز قرآنی شهر ری و خانواده‌های آن‌ها، عصر امروز، ۲۱ آبان‌ماه از سوی مرکز قرآنی شیخ صدوق و با مشارکت اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان ری و وزارت آموزش و پرورش در سالن اجتماعات بقعه مقدس حضرت شیخ صدوق برگزار شد.

این مراسم با تلاوت چند نفر از دانش‌آموزان دارای رتبه‌های قرآنی آغاز شد و سپس حجت‌الاسلام احمد اشرفی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه شهرستان ری به سخنرانی پرداخت. 

وی گفت: از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، توسعه و ترویج آموزش قرآن است، اگرچه اقداماتی در بیش از چهار دهه برای آموزش قرآن در سطح کشور انجام شده اما در حد کافی نیست و نیازمند به‌روزرسانی و جذاب کردن آموزش‌ها برای جذب همه اقشار به ویژه نسل جوان هستیم‌.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه شهرستان ری با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان به منظور برپایی کلاس‌های آموزش قرآن در سطوح و رشته‌های مختلف آماده همکاری با سایر نهادها است، افزود: در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی، در بقاع متبرکی مانند شیخ صدوق در چارچوب برنامه‌های قرآنی اوقاف، فعالیت‌های خوبی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در سطح شهرستان انجام شده است.

اشرفی با تأکید بر ضرورت توجه به تربیت دینی فرزندان، تصریح کرد: لازم است خانواده‌ها در کنار اهتمام به شرکت فرزندان در سایر کلاس‌ها و دوره‌ها و فراگیری سایر علوم، به آشنایی آن‌ها با علوم دینی توجه داشته باشند.

در ادامه این نشست، جبار رضوی، قائم مقام آستان شیخ صدوق نیز به بیان مطالبی پرداخت و گفت: نقش آشنایی با مفاهیم قرآنی در گره‌گشایی از مشکلات و رفع چالش‌های موجود در جامعه انکارناپذیر است.

وی بر تعامل دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی بر گسترش نهضت قرآنی تأکید کرد.

در بخش پایانی این برنامه، غلامحسین جهانگیری، مسئول مرکز قرآنی آستان شیخ صدوق گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۶۰ قرآن‌آموز به صورت غیرحضوری و مجازی دوره‌های حفظ قرآن را از طریق دارالقرآن شیخ صدوق فرا می‌گیرند.

وی به تعامل با آموزش و پرورش شهرستان ری اشاره کرد و افزود: آستان شیخ صدوق این آمادگی را دارد تا در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری از همه ساز و کارهای ممکن برای توسعه آموزش قرآن بین گروه‌های مختلف سنی استفاده کند.

انتهای پیام
captcha