فرهنگی وارداتی از عوامل مهم تحولات کنونی جامعه است
کد خبر: 4097320
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
بنیانیان:

فرهنگی وارداتی از عوامل مهم تحولات کنونی جامعه است

عضو ستاد اجرایی نقشه مهندسی فرهنگی با بیان اینکه آسیب‌های فرهنگی وارداتی از عوامل مهم تحولات کنونی جامعه است، گفت: برای مقابله با این آسیب‌ها مسئولان فرهنگی باید دانش ‌کافی داشته باشند.

بنیانیانبه گزارش ایکنا از سمنان، حسن بنیانیان، عضو ستاد اجرایی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، عصر روز گذشته، 14 آبان در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی به تنهایی مسئول فرهنگ نیستند، بلکه فرهنگ‌سازی و داشتن پیوست فرهنگی وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است، گفت: پیوست فرهنگی یعنی پیامدهای فرهنگی کاری که انجام می‌شود پیش از انجام آن دیده شود و پیامدهای مثبت‌ را تقویت و منفی‌ها را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: دشمنان امروز کاری کرده‌اند که دیگر درخواست جمعیت بزرگی از نخبگان کشور جاری شدن اسلام نیست که در این راستا جاری شدن اسلام یعنی الگوی رفتاری مردم از طریق تطبیق درخواست‌ها با ارزش‌های اسلام شکل بگیرد و این الگوی رفتاری در اقتصاد، فرهنگ و سیاست کشور جاری شود.

بنیانیان با تأکید بر اینکه امروز در کشور نگاه به فرهنگ حداقلی است، یادآور شد: یکی از ریشه‌های این نگاه، تخصصی‌شدن علوم است یعنی در علوم مهندسی فقط به اصول مهندسی پرداخته می‌شود و پیوست فرهنگی ندارد.

عضو ستاد اجرایی نقشه مهندسی فرهنگی با اشاره به اینکه با همکاری شورای فرهنگی عمومی و کمک گرفتن از مردم، از مدیرانی که فعالیت فرهنگی داشتند تقدیر شود که اهمیت کار فرهنگی بر همه عیان باشد گفت: ریشه تحولات فرهنگی کنونی، آسیب‌های فرهنگی به ارث رسیده از گذشته و کم‌کاری نهادهای فرهنگی است.

به گفته وی پیامدهای فرهنگی اقدامات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی اجتماعی و آسیب‌های فرهنگی وارداتی از دیگر عوامل تحولات فرهنگی است که برای مقابله با سه گزینه اول، باید مسئولان فرهنگی دانش ‌کافی داشته باشند.

عضو ستاد اجرایی نقشه مهندسی فرهنگی با اشاره به اینکه ایران تنها کشوری است که دشمنان تلاش می‌کنند با فعالیت فرهنگی آن را متلاشی کنند، یادآور شد: دولت، مردم و حوزه‌های علمیه در قبال تحولات فرهنگی جامعه وظیفه‌ دارند.

وی با تأکید بر اینکه از کنار حوادث دانشگاه‌ها و بی‌احترامی به روحانیت نمی‌توان ساده گذشت، گفت: برای حل این مشکلات باید تمامی سخنان رهبر انقلاب در ۴۰ سال گذشته درباره شورای عالی فرهنگ انقلاب را مرور کنید.

بنیانیان در پایان گفت: فرهنگ در کنار امنیت و فعالیت سیاسی نیست، بلکه پشتوانه همه این‌ها است.

انتهای پیام
captcha