نگاهی به فعالیت‌های خانه قرآن ایثار آمل
کد خبر: 4096833
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

نگاهی به فعالیت‌های خانه قرآن ایثار آمل

مدیر خانه قرآن ایثار آمل با بیان اینکه این مرکز در سال 1397 فعالیت خود را با مجوز رسمی آغاز کرد، گفت: از بدو تأسیس تاکنون بیش از 300 نفر قرآن‌آموز در این مجموعه به فراگیری آموزه‌های قرآنی پرداختند و موفق به دریافت گواهینامه‌های معتبر پایان دوره شدند.

خانه قرآنزهرا صالحی، مدیر خانه قرآن ایثار شهرستان آمل در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران به تشریح فعالیت‌های این مرکز پرداخت و گفت: قرآن مجید به‌عنوان کتاب آسمانی و معجزه جاوید پیامبر اسلام(ص)، کتاب هدایت بشر به سر منزل مقصود است. تلاوت قرآن باعث می‌شود بیماری‌های ذهن و روح از بین بروند و انسان از درد و رنج رهایی یابد.

وی با بیان اینکه خوب است که تلاوت قرآن و انس با آن را در برنامه روزانه خود بگنجانیم و از این کلام آسمانی دوری نجوییم، افزود: قرآن کریم بر توانمندی و افزایش هوش فرزندان و ارتقای دانش معنوی آن‌‌ها تأثیر والایی دارد.

مدیر خانه قرآن ایثار آمل با بیان اینکه با توجه به شرایط حساس و مهم دوران کودکی و نوجوانی فعالیت‌های قرآنی خود را به این سمت و سو سوق دادم، گفت: از همان زمان به‌عنوان مربی کودک و نوجوان فعالیت خود را آغاز کردم و در حال حاضر به‌عنوان مدرس دورهای انس کودک با قرآن و روانشناسی و مدیر مجموعه قرآنی ایثار درحال فعالیت هستم.

وی با اشاره به اینکه خانه قرآن ایثار در سال 1397 فعالیت خود را با مجوز رسمی در شهرستان آمل با حضور یک مربی قرآن آغاز کرد، ادامه داد: از زمان تأسیس تاکنون دوره‌های تخصصی بسیاری در این خانه قرآن برگزار شده است و در حال حاضر سه مربی قرآن در برپایی دوره‌های آموزشی با این مجموعه همکاری دارند و به تدریس  مشغول هستند.

صالحی تصریح کرد: به فضل و رحمت خداوند نزدیک دو سال است که  کلاس‌های حفظ قرآن به‌طور مستمر برگزار شده است و این روند تا به امروز ادامه دارد. همچنین با هدف نزدیک شدن به قرآن و انس به کلام وحی، به برگزاری دوره‌های قرائت و روانخوانی ویژه نوجوانان پسر اقدام کردیم که روند بسیار عالی را طی کرد.

مدیر خانه قرآن ایثار شهرستان آمل با اشاره به برگزاری کلاس‌های حفظ جزء ۳۰ از سال 98 در این مرکز، اظهار کرد: برگزاری کلاس حفظ جزء یک و دو را از سال 1400 در دستور کار داشتیم و در حال حاضر این دوره برگزار می شود. دوره‌های قرائت دو و سه ویژه نوجوانان را در چندین دوره طی سال‌های ۱۳۹۹ تا به حال برگزار کرده‌ایم. 

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های سبک زندگی قرآنی را از زمان تأسیس خانه قرآن ایثار در دستور کار داشتیم که به شکر الهی، این دوره‌ها تاکنون در حال برگزاری است. خوشبختانه در برگزاری دوره‌های مختلف قرآنی با استقبال خوبی از سوی فراگیران روبرو شدیم و از بدو تأسیس تاکنون بیش از 300 نفر قرآن‌آموز در این مجموعه به فراگیری آموزه‌های قرآنی پرداختند و موفق به دریافت گواهینامه‌های معتبر پایان دوره شدند.

مدیر خانه قرآن ایثار آمل در پایان گفت: امیدوارم که خداوند متعال همواره یار ما باشد تا از مسئولیتی که بر دوشمان قرار گرفته است، بتوانیم به بهترین شکل ممکن بهره مند شویم.

انتهای پیام
captcha