دست جوامع استکباری به خون مظلومان آغشته است
کد خبر: 4096627
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
پناهیان:

دست جوامع استکباری به خون مظلومان آغشته است

خطیب کشورمان با بیان اینکه دست جوامع استکباری به خون مظلومان آغشته است، گفت: دشمن امروز به پایان مسیر رسیده است و هیچ راهی برای حرکت رو به جلو ندارد.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، خطیب کشورمان، شامگاه چهارشنبه، 11 آبان در اجتماع بزرگ هیئات مذهبی و مردم اراک که در مصلای بیت‌المقدس این شهرستان برگزار شد، ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع)، انجام این قبیل کارها را نشان از ناامیدی دشمنان از آینده دانست و بیان کرد: جوامع غربی دهه‌های قبل آینده جهان را طبق تفکرات خود یعنی لیبرال دموکراسی تصور می‌کردند؛ چراکه می‌خواستند تمام جهان مانند آنان باشند، اما با گذر زمان مردم جوامع غربی از لیبرال دموکراسی نفرت دارند و از این جهت امیدی به تغییر وضعیت ندارند؛ زیرا با پیاده‌کردن تفکرات خود آنچه حاصلشان شد بدبختی بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دست جوامع استکباری به خون مظلومان آغشته است و برای رسیدن به پیشرفت نان خود را در خون مظلومان و مستضعفان می‌زنند و می‌خورند، ادامه داد: دشمن امروز به پایان مسیر رسیده است و هیچ راهی برای حرکت رو به جلو ندارد. یکی از اندیشمندان اروپایی، آینده جهان را در لیبرال دموکراسی تصور می‌کرد، اما امروز با صراحت اعلام می‌کند شاید لازم باشد به سوسیالیسم یا سایر مکاتب بازگردیم.

حرکت در مسیر اسلام تنها راه پیشرفت است

پناهیان اسلام و حرکت در این مسیر را تنها راه پیشرفت و ترسیم افق‌های پیش رو بیان و اظهار کرد: ملت ایران تنها ملتی هستند که به آینده امید دارند و برای تحقق اهداف خود تلاش می‌کنند. آنان با برنامه‌ریزی به سوی آینده‌ای روشن در حال حرکت هستند و هیچ گروه معاندی نمی‌تواند آنان را از حرکت متوقف کند. این کشور تنها کشوری است که منتظر قیام حضرت مهدی(عج) است و با قدرت مسیر را طی می‌کند.

وی با ابراز تأسف از اینکه فلجی یا فشلی در انتشار اخبار واقعی جهان به چشم می‌خورد از صدا‌و‌سیما خواستار اعزام مستندسازها به دانشگاه‌های کشورهای جهان، محیط زندگی و بازار کار آنان شد و ادامه داد: مستندسازها باید تولیداتی تهیه کنند تا مردم بدانند اقشار مختلف جوامع غربی هیچ امیدی به آینده ندارند، اما مردم ما با تمسک به سیره و مکتب اهل بیت(ع) برای آینده برنامه ترسیم کرده و در مقابل رقبای ما که در حال سقوط هستند، پیشرفت می‌کنند.

پناهیان با اشاره به این نکته که تا دولت اسلامی نشود، جامعه نیز اسلامی نخواهد شد، زندگی در آرامش و امنیت را مرهون داشتن دولت اسلامی دانست و گفت: در جامعه اسلامی رانت و رانت‌خواری معنایی ندارد و با افرادی که بخواهند اینگونه رفتار کنند قطعاً برخورد می‌شود. در این جامعه مردم عاشقانه‌تر با اسلام و قرآن همراه هستند.

به گفته وی رشد علم و تکنولوژی در کشورهای غربی مصداق نان در خون مستضعفان زدن و خوردن است. در این کشورها عده‌ای غرق در ثروت و عده‌ای برای امرار معاش شبانه‌روز کار می‌کنند. در این نوع جوامع موفقیت بستگی به شانس دارد و بنا به صلاحیت کسی موفق نخواهد شد، اما در مقابل جوامع غربی، در جوامع اسلامی تمدن نوین اسلامی و جامعه مهدوی سیستمی جدید، مغایر با سیستم‌های سرمایه‌داری در جهان ایجاد خواهد شد و به همین دلیل دشمن با آن مخالف بوده و از در دشمنی با آن وارد شدند. در واقع تمامی دعواها و نزاع‌ها برای عدم تحقق ولایت است.

سکوت ایده‌پردازان و اندیشمندان هدف دشمن است

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان تصریح این نکته که دشمنان قصد دارند ایده‌پردازان و اندیشمندان ما را در سکوت نگه دارند و با ایجاد خفقان روانی اجازه نمی‌دهند صدای ما به کسی برسد، اضافه کرد: از دولت سیزدهم انتظار تحول داریم نه اصلاحات. مقام معظم رهبری نیز قبل از روی کار آمدن این دولت، نیاز به تحول را بیان فرمودند. در نص صریح نیز آمده است: «هر سیاست‌مدار و حزبی که جامعه را دوقطبی کند، پلیدترین فرد جامعه است و ما برای انان آرامش نخواهیم گذاشت».

خطیب کشورمان گفت: احزابی که در دخمه‌های مافیای سیاسی خود برای مردم مظلوم نقشه می‌کشند قیم و خیرخواه مردم نیستند. آنان در اتاق‌های بسته برای خرابکاری تصمیم می‌گیرند. این در حالی است که مردم باید خود وارد صحنه شده و در مقابل تصمیم شوم دشمن با قدرت بایستند. کما اینکه شاهدیم در روزهای اخیر مردم تجمع‌هایی در راستای حمایت از ارزش‌های اسلامی و انقلابی برپا داشتند. از خفقان دیکتاتوری رضاخانی عبور کردیم، اما از خفقان روانی غرب‌زده‌ها نتوانستیم عبور کنیم؛ چراکه با حربه‌های مختلف برچسب اصلاح‌طلبی، چپی یا راستی به خود می‌زنند.

پناهیان با بیان این نکته که بخشی از نارضایتی‌ها از مشکلات واقعی جامعه نشئت گرفته و بخشی دیگر اقدام پلید برخی سیاسیون است که برای اخذ رأی، فرقه سیاه سیاسی راه انداخته، حاکمیت را تخریب و مشکلات را بزرگ می‌کنند، گفت: همچنین برخی رسانه‌های معاند به دنبال بی‌اعتبار کردن صدا‌و‌سیما، نظام و منبع اخبار نظام و حکمرانی هستند تا خود را بالا ببرند؛ از این رو قوه قضاییه و شورای نگهبان باید به این مسئله رسیدگی کرده و برخورد لازم را داشته باشد.

ضرورت ورود ائمه جمعه در آگاه‌سازی

وی ضرورت ورود ائمه جمعه در آگاه‌سازی مردم را متذکر شد و افزود: عده‌ای براین باورند که آزادی به معنای دوقطبی بودن است، اما بدانید که این رفتارها معنای آزادی نیست و نمی‌شود کشور را بدین شکل مدیریت و اداره کرد. رئیس دولت سیزدهم یکی از غیرسیاسی‌ترین افراد کشور است و در هیچ حزب، باند و جناحی نیست. کشور باید از حزب‌بازی‌ها خارج شده و حرکت خود را رو به جلو ادامه دهد. منویات مقام معظم رهبری باید در خصوص اجرا و مورد اهمیت واقع شود.

پناهیان با بیان این امر که مقاومت در مقابل دشمن، علمی اداره شدن جامعه و مشارکت مردم خلاصه کلام مقام معظم رهبری در 20 سال اخیر است، ادامه داد: امیدست منویات معظم‌له در جامعه نهادینه و اجرا شود. ایشان این موارد را به تمامی دولت‌ها متذکر شده‌اند و فقط مختص به دولت قبلی نیست.

وی در پایان یکی از نشانه‌های جامعه مهدوی را افزایش علم و عقل بیان کرد و افزود: در این جامعه گفت‌و‌گوها افزایش پیدا کرده و مشارکت مردم در عرصه‌های گوناگون مشهود است و مردم شناخت خوبی از منافقان دارند.

انتهای پیام
captcha