کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی قرآنی در جامعه القرآن روستای دنگلان برگزار شد
کد خبر: 4096311
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸

کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی قرآنی در جامعه القرآن روستای دنگلان برگزار شد

کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی قرآنی با عنوان «فرزند پروری» با حضور مربیان قرآنی و خانواده‌ها امروز، ۱۰ آبان در جامعه القرآن روستای دنگلان برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی سبگ زندگی اسلامی و فرزند پروری در جامعه القرآن روستای دنگلان

به گزارش ایکنا از گلستان، کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی قرآنی با عنوان «فرزندپروری» با حضور مربیان قرآنی و خانواده‌ها امروز، ۱۰ آبان در جامعه القرآن روستای دنگلان برگزار شد.

سمیه مازندرانی، مشاوره سبگ زندگی اسلامی و عضو انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش گلستان در این مراسم گفت: خانواده نخستين پايگاه تربيتی و قطعا اولين و مهم‌ترين كانون پرورش صحيح، احياء و شكوفایی استعدادهای كودكان است.

این مشاوره سبگ زندگی اسلامی تصريح کرد: تحكيم بنيان خانواده از موضوعات مهم در نظام اسلامی است و راه نجات خانواده‌ها از بروز آسيب‌های اجتماعی تكيه بر فرهنگ غنی دينی و سبک زندگی سالم ايرانی و اسلامی است كه مقام معظم رهبری نيز برآن تاكيد دارند.

مازندرانی با بیان اینکه يكی از اولویت‌های مهم در جامعه برجسته‌سازی داشته‌های فرهنگی و تكيه بر فرهنگسازی است، تصریح کرد: زمانی که زوجین تشکیل زندگی می‌دهند، پیش از تصمیم برای داشتن فرزند، باید مهارت‌های فرزندپروری را کسب کنند.

عضو انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: این آموزش‌ها شامل مواردی همچون روش‌های صحیح تربیت کودکان، نحوه اثرگذاشتن بر رفتار کودک، چگونگی راهنمایی کودک بدون خشونت و تشویق کودک بهنگام بروز رفتارهای مناسب می‌شود.

مازندرانی با بیان‌اینکه بسیاری از والدین به روش سنتی مبادرت به تربیت فرزند دارند، افزود: والدین مقتدر، انتظارات فرزندان خود را بصورت منطقی و معقول پاسخ  داده و اهل گفت وگو هستند و در مقابل انتظارات متعادلی از آنها دارند.

مشاور سبک زندگی اسلامی عدم آگاهی و اطلاع درخصوص فرزندپروری را اولین آسیب در تربیت فرزندان عنوان کرد وگفت: متاسفانه اکثر والدین جامعه کنونی ما به اطلاعات سنتی فرزندپروری بسنده می‌کنند و از اطلاعات علمی در این رابطه غافل می‌مانند.

وی همچنین به پررنگ شدن نقش زنان در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در جامعه اشاره کرد و افزود: با وجود مزیت‌هایی که این موضوع دارد، اما این امر در برخی موارد باعث جابجایی نقش والدین در خانواده و تاثیرگذاری آن در تربیت فرزندان می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha