گسترش طرح «نماد» در مدارس خراسان شمالی
کد خبر: 4096234
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱

گسترش طرح «نماد» در مدارس خراسان شمالی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی از گسترش طرح «نماد» در مدارس 5 شهرستان خراسان شمالی خبر داد.

محمد عقیقی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالیمحمد عقیقی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه طرح نماد از سال 97 در برخی از مدارس استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: این طرح هر سال گسترش پیدا می‌کند و امسال نیز در 5 شهرستان استان مانند بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز وجرگلان اجرا می‌شود که طی سال‌های آینده پوشش 100 درصدی مدارس استان را این طرح خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آسیب فضای مجازی بیشترین آسیبی است که در بین دانش آموزان وجود دارد، افزود: این آسیب اجتماعی در سال‌های گذشته نیز وجود داشت اما پس از شیوع کرونا و استفاده دانش آموزان به طور دائم از تلفن همراه موجب افزایش این آسیب اجتماعی شد.

عقیقی با تأکید براینکه در راستای اجرای این طرح 3 اقدام شناسایی، مداخله و درمان دانش آموزان درگیر با آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود، ادامه داد: این طرح در تمامی مقاطع تحصیلی با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: طرح نماد در 5 شهرستان مذکور به طور کامل اجرا می‌شود اما این طرح به مباحث فوریتی که مربوط به دانش آموزان دارای آسیب اجتماعی هستند رسیدگی می‌کند.

وی با تأکید براینکه در این طرح به مبحث توانمندسازی نیز توجه شده است، تصریح کرد: در این بخش نیز توانمندسازی دانش آموزان، والدین و معلمان مورد توجه قرار گرفته است تا والدین و معلمان نیز به طور مؤثر در کنار دانش آموزان قرار بگیرند.

عقیقی در ادامه با اشاره به طرح «یاریگران زندگی» افزود: افزایش توانمندی دانش آموزان و آگاهی بخشی به آنان در برابر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد در این طرح پیش بینی شده و این طرح به دنبال گسترش سطح آموزش‌ها به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی است و در واقع طرح یاریگران زندگی طرحی برای خودمراقبتی دانش آموزان است.

انتهای پیام
captcha