دوره سوم طرح آموزش «هنر برای همه» در خوزستان آغاز می‌شود
کد خبر: 4095891
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
از نیمه دوم آبان‌ماه

دوره سوم طرح آموزش «هنر برای همه» در خوزستان آغاز می‌شود

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان سومین دوره طرح آموزش رایگان هنر با عنوان «هنر برای همه» را با هدف غنای فرهنگی و هنری استان مهارت‌آموزی و کارآفرینی در خوزستان برگزار می‌کند.

دوره آموزش «هنر برای همه»به گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، رضا کلاه کج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اعلام کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در نظر دارد سومین دوره طرح آموزش رایگان هنر با عنوان «هنر برای همه» را با هدف غنای فرهنگی و هنری استان و ارتقای فرهنگ کار، مهارت‌آموزی و کارآفرینی (اشتغال‌زایی) همزمان با سراسر کشور از نیمه دوم آبان‌ماه در استان خوزستان برگزار کند.

وی با اشاره به برگزاری این طرح در دو مرحله قبلی، عنوان کرد: طرح «هنر برای همه» که دو دوره موفق خود را در این استان سپری کرد، به منظور ارتقای آموزشی، فرهنگی و هنری در مناطق کم‌برخوردار و محروم، دور سوم خود را به‌صورت رایگان از آبان‌ماه سال جاری آغاز می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این دوره از طرح در راستای توسعه اقتصاد هنر و توسعه کسب‌وکارهای فرهنگی و هنری، صیانت از هنرها و صنایع دستی ملی، بومی و محلی و همچنین تمرکززدایی، مهارت‌آموزی و اشتغال‌‌زایی، در تعداد بیشتری از شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

کلاه کج توضیح داد:  هنرجویان علاقه‌مند در رشته‌های اعلام‌شده در سامانه «هنر برای همه» می‌توانند طبق شرایط ثبت نام، در این کلاس‌های آموزشی شرکت کرده و مدرک معتبر دریافت کنند و یا با مراجعه به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی هر شهرستان، از رابط ثبت‌نام اطلاع پیدا کرده و سپس در سامانه یادشده، موارد مورد نیاز را تکمیل و ثبت‌نام نهایی کنند.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان و هنرجویان بین 15 تا 55 سال می‌توانند در رشته مورد نظر (فقط یک رشته) در سامانه amoozesh.azmoonehonar.ir ثبت‌نام کنند و همچنین هنرجویانی که در دوره‌های قبل ثبت‌نام کرده‌اند نیز می‌توانند اطلاعات خود را ویرایش و تکمیل کنند. این سامانه به دلیل درخواست متقاضیان تا اطلاع بعدی برای ثبت‌نام فعال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان گفت: بدیهی است به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های فرهنگی و هنری کافی و عدم آموزش‌های لازم در مناطق محروم و کمترتوسعه‌یافته استان و نیاز جدی به برگزاری این طرح آموزشی، سازمان‌ها، نهادها، ارگان‌ها و انجمن‌های فرهنگی هنری مرتبط می‌توانند در اجرای این طرح همکاری خوبی داشته باشند.

یادآور می‌شود؛ در دوره اول این طرح، خوزستان با آمار چشمگیر ثبت نام 8762 نفر، مقام اول کشوری را کسب کرد که شهرستان‌های شوشتر (1839 نفر) و بهبهان (1548 نفر) بالاترین آمار را در بین شهرستان‌های این استان داشتند.

انتهای پیام
captcha