کارگروه‌های قرآنی در دل هیئت‌ها شکل گیرد
کد خبر: 4095550
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

کارگروه‌های قرآنی در دل هیئت‌ها شکل گیرد

مسئول هیئت روضه الشهدا در خراسان‌جنوبی از حضور سعید پرویزی، قاری بین‌المللی قرآن فردا دوشنبه 9 آبان جاری در استان خبر داد و گفت: ایجاد کارگروه‌های قرآنی در محیط فرهنگی و اجتماعی هیئت‌ها باید مدنظر قرار گیرد.

مجتبی ابراهیم زاده، مسئول هیأت روضه الشهدا در خراسان‌جنوبیمجتبی ابراهیم‌زاده، مسئول هیئت روضه الشهدا در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این هیئت سعی کرده‌ایم تنها به عزاداری صرف نپرداخته و قرآن را در تمام امور ببینیم، گفت: در این راستا در کنار تمام کارگروه‌های فعال هیئت، کارگروه قرآنی را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به کرسی‌های تلاوت و ایجاد فضای قرآنی راه‌اندازی کرده‌ایم که در این حوزه جلسات قرآنی را به‌صورت ماهانه با حضور اساتید کشوری و بین‌المللی در محل هیئت با محوریت کار فرهنگی برگزار می‌کنیم.

وی صرف پرداختن به مراسم عزاداری را معضل بزرگ هیئت‌های مذهبی دانست و افزود: ارتباط با قرآن در این مجالس و شکل‌گیری انس با این کتاب آسمانی بسیار کم‌رنگ است. بنابراین، هیئت‌ به اهداف خود که تربیت درست انسان‌هاست نمی‌رسد.

مسئول هیئت روضه الشهدا در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با دعوت از قاریان ممتاز و افراد فعال قرآنی در کشور سعی کرده‌ایم مأمن تشویقی را برای افراد ایجاد کنیم، تصریح کرد: اگر جامعه به سمت قرآن و معارف قرآنی رفت شاهد فضای متشنج در آن نخواهیم بود و این امر در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز دیده می‌شود.

دور ماندن از قرآن و التهاب در جامعه 

ابراهیم‌زاده ادامه داد: یکی از دلایل التهاب فضای جامعه این است که از قرآن دور مانده‌ایم در حالی که ما به‌عنوان هیئت عزاداری موظفیم کارگاه‌ها و جلسات قرآنی را با خلاقیت و با هدف تشویق اقشار مختلف جامعه برگزار کنیم؛ در واقع عملکرد قرآنی باید در ساختار هیئت دیده شود.

وی با بیان اینکه ما باید به سمت برنامه‌های قرآنی برویم که مشوقی برای کودکان باشد، افزود: باور کنیم اگر کودکان در این سن با قرآن انس بگیرند، بسیار تأثیرگذارتر از سنین دیگر خواهد بود؛ ایجاد کارگروه‌های قرآنی در محیط فرهنگی و اجتماعی هیئت‌ها باید مدنظر قرار گرفته و کار هیئت نباید تنها به عزاداری خلاصه شود.

ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه این هفته میزبان سعید پرویزی، قاری بین‌المللی قرآن خواهیم بود، تصریح کرد: فردا دوشنبه محفل خصوصی با قاریان و اساتید قرآن با حضور ایشان برگزار خواهد شد؛ همچنین برگزاری کارگاه تخصصی تلاوت، ساعت 15 روز سه‌شنبه، 10 آبان، برگزاری کرسی تلاوت در مجمع قاریان قرآن در ساعت ۱۹ و اجرای برنامه تلاوت در مسجد محمد امین در روز چهارشنبه، 11 آبان، ساعت ۲۰  از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و استماع قرائت قرآن قاریان خراسان‌جنوبی نیز در برنامه است، ادامه داد: تمام تلاش ما این است که نیروی حافظ و قاری قرآن برای این کشور تربیت کنیم.

ابراهیم‌زاده یادآور شد: تربیت افراد براساس استانداردهای مطلوب دینی و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی از اهداف این هیئت بوده که باید در تمام هیئت‌ها جاری باشد تا بتوانیم به فرهنگ و تمدن اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری برسیم.

انتهای پیام
captcha