تغییر مکان استقرار هیئت داوران مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4095267
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴

تغییر مکان استقرار هیئت داوران مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن

مکان برگزاری داوری مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن، که بر اساس برنامه اعلام شده از سوی مرکز امور قرآنی اوقاف باید نیمه دوم آبان‌ به میزبانی استان کرمانشاه برگزار می‌شد، تغییر کرد.

تغییر مکان استقرار هیئت داوران مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآنبه گزارش ایکنا، مرحله کشوری بخش آوایی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم (رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء) امسال در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود و مرحله مقدماتی غیر حضوری و مرحله نهایی حضوری خواهد بود.

بر همین اساس مرحله مقدماتی این مسابقات در دو بخش برنامه‌ریزی شده است، بخش اول ضبط اجرای شرکت‌کنندگان و بخش دوم داوری و ارزیابی فایل‌های ضبط شده است.

مرحله ضبط تصویری نیمه مهر (18 و 19) با حضور شرکت‌کنندگان در ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها برگزار شد. در ادامه و پس از تجمیع فایل‌های ضبط شده از سوی مرکز امور قرآنی اوقاف، داوری و ارزیابی فایل‌ها با حضور گروه داوری برگزار می‌شود و برگزیدگان این مرحله به مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن، که به صورت حضوری برگزار می‌شود، راه‌ می‌یابند.

بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه مقرر شده بود که داوری این مرحله از مسابقات به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه و با حضور تیم داوری در این استان برگزار شود.

به فاصله 10 روز به شروع داوری فایل‌های ضبط شده، شنیده‌ها حاکی از این است که میزبانی این مرحله از مسابقات به دلیل برخی ملاحظات فنی و اجرایی به استان تهران تغییر یافته است.

داوری آثار ضبط شده طی روزهای ۱۷ تا ۳۰ آبان در مجتمع امام خمینی(ره) تهران در مجموعه شورای عالی قرآن برگزار می‌شود.

نفرات برگزیده این مرحله به مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن، که دی‌ماه سال جاری به میزبانی استان خوزستان و حضوری برگزار می‌شود، راه‌ می‌یابند.

چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در سه بخش آوایی(قرائت و حفظ قرآن کریم)، نغماتی(اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی) و معارفی(تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم حکمت‌های نهج‌البلاغه و ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه) برگزار می‌شود. هر کدام از این بخش‌ها در یک بازه زمانی مجزا و به میزبانی یکی از استان‌های کشور برپا می‌شود.

انتهای پیام
captcha