نشانه‌های حتمی و غیرحتمی ظهور را بشناسیم
کد خبر: 4094090
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
پاسخ به شبهات ظهور/ ۱

نشانه‌های حتمی و غیرحتمی ظهور را بشناسیم

یک کارشناس دینی در خصوص نشانه‌های حتمی و غیرحتمی ظهور گفت: طبق روایات نشانه‌ها و علامت‌هایی هستند که اگر اتفاق افتد ظهور حتمی است و هیچ تقدیر جدیدی رخ نخواهد داد مگر به خواست خداوند متعال زیرا اینها وعده الهی هستند و خداوند خلف وعده نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریم مومنی، کارشناس دینیحجت‌الاسلام والمسلمین کریم مومنی، کارشناس دینی در گفت‌وگو با ایکنا از قم، درخصوص علامت و نشانه‌های حتمی و غیرحتمی ظهور گفت: طبق روایات نشانه‌ها و علامت‌هایی هستند که اگر اتفاق افتد ظهور حتمی است؛ هیچ تقدیر جدیدی رخ نخواهد داد مگر به خواست خداوند متعال زیرا اینها وعده الهی هستند و خداوند خلف وعده نمی‌کند.

مومنی افزود: یکی از نشانه‌های حتمی ظهور خروج سفیانی است که طبق روایات معصومین از نسل ابوسفیان است. پیامبر(ص) فرمودند: «ابوسفیان با پیامبر(ص)، معاویه با پیامبر(ص) و امام علی(ع) جنگید و پسرش یزید با امام حسین(ع) جنگید و از نسل ابوسفیان و طایفه بنی‌امیه شخصی به‌نام عثمان خروج کرده که با حضرت مهدی(عج) می‌جنگد.

کارشناس دینی تصریح کرد: بنا به فرموده امام صادق(ع)، عثمان اُموی مسلک است و در ماه رجب خروج کرده و از نشانه‌های قطعی این شخص تصرف پنج شهر دمشق، فلسطین، اردن، همس وحلب طی 9ماه است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از نشانه‌های حتمی ظهور فرورفتن لشکر سفیانی با تمام تجهیزاتش در منطقه‌ای به ‌نام بیداء(محلی بین شهر مکه و مدینه) است و امام صادق(ع) فرمودند: «به گوش سفیانی می‌رسد که حضرت در مکه ظهور کرده و او علیه حضرت قیام کرده و در راه منطقه بیداء سفیانی با تمام لشکرش در زمین فرو می‌روند».

مومنی اظهار کرد: دیگر نشانه حتمی ظهور صیحه‌ آسمانی است که در ماه رمضان اتفاق می‌افتد و زمانی که این صیحه شنیده می‌شود همگان تغییر حالت می‌دهند به طوری که آن کس که خواب است بیدار شود هر آنکه نشسته بلند شود و هر کس به زبان خودش صدای حضرت موعود را می‌شنود.

این کارشناس دینی گفت: قتل نفس زکیه دیگر علامت حتمی ظهور است که بر طبق روایات معصومین شخصی از سادات حسنی که فرستاده برحق حضرت مهدی(عج) است در ماه و مکان حرام بین رکن ومقام به ناحق ومظلومانه کشته می‌شود.

وی افزود: علائم و نشانه‌های غیرحتمی نشانه‌هایی هستند که فقط ذهن انسان را به ظهور نزدیک می‌کند ولی تعیین‌کننده زمان ظهور نیست.  

مومنی با اشاره به علامت‌های غیرحتمی ظهور به خروج 60 نفر از کفار که ادعای موعود و منجی بودن دارند و مردم را به شک می‌اندازند، اظهار کرد: مریضی و طاعونی که کل جهان را فراگرفته و بر اثر این بیماری نیمی از مردم جان خود را از دست می‌دهند از نشانه‌های غیرحتمی ظهور است.

وی در پایان اظهار کرد: خرابی شهر شام، جنگ و خونریزی‌های بسیار، مرگ‌های ناگهانی، بلاهای طبیعی غیرمنتظره، تغیرات ظاهری انسان به حیوان و قحطی و خشکسالی بی‌سابقه از دیگر علامت‌ها و نشانه‌های غیرحتمی ظهور است.

 

انتهای پیام
captcha