قاریان ایرانی در دو رویداد قرآنی مهم جهانی
کد خبر: 4093304
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
اهم اخبار و رویدادهای قرآنی هفته

قاریان ایرانی در دو رویداد قرآنی مهم جهانی

پایان مسابقات قرآن کویت و بازماندن ایران از کسب رتبه و آغاز مسابقات مالزی، آغاز جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان تهران، آغاز شصت و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی و تجلیل از برگزیدگان چهارمین مسابقات ملی و بین‌المللی مشکات از جمله مهمترین رویدادهای قرآنی هفته بودند.

به گزارش ایکنا، هفته‌ چهارم مهرماه ۱۴۰۱ با انتشار اخباری ازجمله پایان مسابقات قرآن کویت و بازماندن ایران از کسب رتبه، ارائه پیشنهاد تدوین نشان ملی استاندارد مسابقات قرآن، انتشار بانک اطلاعات مؤسسات و خانه‌های قرآن، آغاز مرحله مقدماتی هفدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان تهران، آغاز شصت و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی، پایان داوری مرحله دوم بخش نغماتی مسابقات سراسری قرآن، برگزاری المپیاد «راسخون» در رشته حفظ ۵ جزء، اعلام زمان نتایج مرحله دوم آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن، ضرورت بازبینی برنامه‌های اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی تا پایان سال، برگزاری ششمین جلسه تلاوت و استماع قرآن، درگذشت موسی سعیدی از پایه‌گذاران طرح «اسوه» و تجلیل از برگزیدگان چهارمین مسابقات ملی و بین‌المللی مشکات، همراه بود.

آنچه که در این هفته بین سوژه‌های خبری و مصاحبه‌ بیشتر به آن پرداخته شد، نگاهی به بایسته‌های موفقیت در مسابقات قرآن مالزی و همچنین ادامه تحلیل و آسیب‌‎شناسی وضعیت جلسات قرآن در ایران بود. چکیده اخبار و رویدادهای هفته‌ای که سپری شد در ذیل خواهد آمد.

ارائه پیشنهاد تدوین نشان ملی استاندارد مسابقات قرآن

طی این هفته، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست مدیران این مرکز با مدیران سازمان ملی استاندارد، پیشنهاد تدوین اولین نشان ملی استاندارد کیفی مسابقات و محافل قرآنی را ارائه داد و گفت: تبیین شاخص‌های برگزاری مسابقات و محافل قرآنی، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و لذا از سازمان ملی استاندارد درخواست می‌شود تا مرکز امور قرآنی را در تدوین شاخص‌های رسیدن به مسابقات استاندارد یاری کند.

مجیدی‌مهر افزود: این مرکز به‌واسطه تکالیف قانونی ستاد عالی مسابقات قرآنی کشور در نظر دارد با استفاده از ظرفیت نخبگان قرآنی و اساتید مبرز این حوزه، شاخص‌هایی را جهت استانداردسازی مسابقات قرآن در تمامی رده‌های شهرستانی تا بین‌المللی و نیز استانداردسازی محافل انس با قرآن و مجالس قرآنی و کلاس‌های آموزش تخصصی قرآن کریم تدوین کند.

بانک اطلاعات مؤسسات و خانه‌های قرآن منتشر شد

بانک اطلاعات مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن و عترت تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شد.پیش از این و براساس اعلام مسئولان سازمان دارالقرآن الکریم، بالغ بر دو هزار مؤسسه و بیش از هشت هزار و ۵۰۰ خانه قرآن و عترت با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور فعال هستند.

آماری که در این دو فایل اکسل توسط سازمان دارالقرآن الکریم منتشر شده است چیزی بالغ بر پنج هزار خانه قرآن و عترت را نشان می‌دهد و در بخش مؤسسات نیز چیزی بالغ بر هزار و ۸۰۰ مورد از اطلاعاتشان قابل دسترس قرار گرفته است.

آغاز مرحله مقدماتی هفدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان تهران

هفدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی در تمامی استان‌ها و در بیش از ۳۰۰ شهرستان از دهم شهریور آغاز شده و تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۱ به همت مجمع قرآنی هیئت صاحب‌الزمانی تهران (تقاطع خیابان ولیعصر و خیابان مولوی) برگزار می‌شود.

مرحله مقدماتی هفدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در استان تهران دوشنبه، دوم آبان‌ماه در جلسات قرآنی تهران آغاز خواهد شد. روز اول دوشنبه دوم، آبان‌ماه در جلسه فرهاد غلام‌حسینی، ساعت ۲۰ به نشانی خیابان ۱۵ خرداد غربی، مابین چهارراه ابوسعید و چهارراه گلوبندک، کوچه شهید اکبرنژاد، بن‌بست بهار، پلاک ۳، طبقه دوم برپا خواهد شد.

آمادگی برای اعزام مربیان قرآن به مدارس نابینایان

برنامه رادیویی زنده افق روز، ۲۳ مهرماه به مناسبت روز جهانی نابینایان (عصای سفید) با موضوع «آسیب‌شناسی فعالیت‌های دینی و قرآنی روشندلان» با میهمان حضوری اسماعیل برقی، معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و نیز سیدمرتضی نیکزاد، مدیر عامل مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت روشندلان اصفهان به روی آنتن شبکه رادیو قرآن رفت.

لزوم استانداردسازی پیام‌رسان‌های داخلی به منظور استفاده نابینایان، آمادگی برای اعزام مربیان قرآن به مدارس روشندلان، ترویج حفظ قرآن میان دانش‌آموزان روشندل و... برخی از مهم‌ترین موارد مطرح شده در برنامه افق بود.

بایسته‌های موفقیت در مسابقات قرآن مالزی

یکی از معدود افرادی که در ایران بیشترین نزدیکی را با برگزارکنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی دارد، عبدالرسول عبایی، پیشکسوت قرآنی، است. این چهره قرآنی علاوه بر حضور در چند دوره از این مسابقات به عنوان داور، در سه دوره نیز به عنوان راهنما نمایندگان ایران را همراهی کرده است و از قضا در هر سه دوره نمایندگان ایران حائز رتبه نخست شده‌اند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اینکه قاری اعزامی به مالزی باید از نظر صوت و لحن قوی باشد، گفت: قاری‌ای که اعزام می‌شود باید یک استاد راهنما نیز به همراه داشته باشد. این استاد راهنما به لحاظ علمی در بحث صوت و لحن می‌تواند پشتیبان خوبی برای نماینده کشورمان باشد. نکته‌ مورد توجه این است که استاد راهنما در بحث روانشناسی آگاه باشد و بتواند قاری را آماده کند.

پیشکسوت قرآنی کشور که سابقه حضور در گروه داوری چندین دوره از مسابقات قرآن مالزی را دارد، ضمن معرفی برخی بایسته‌ها برای موفقیت در آن، گفت:‌ قاری برای خدا به مسابقات برود، چراکه مقام اصلی پیش خداست. زمانی که قاری وارد جایگاه اجرا می‌شود، به یاد غار حراء و زمان نزول قرآن بر قلب پیامبر بیفتد و اینکه پیامبر(ص) در آن زمان چه حالی داشت.

برپایی کارگاه‌های مرور کتب‌ روشی در مجمع مدارس قرآن

کارگاه‌های مرور کتب روشی با محوریت سوره مبارکه محمد(ص) از سوی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع) برپا می‌شود.از این کارگاه‌ها می‌توان به مقدمات تدبر، روش‌های تفکر، روش‌های تدبر کلمه‌ای، روش‌های تدبر سوره‌ای، روش‌های تدبر قرآن به قرآن، روش‌های تدبر مکی، روش‌های تدبر مدنی، روش‌های تدبر ادبی ۱ و ۲ و روش‌های تدبر روایی اشاره کرد. این کارگاه‌ها از ۲۵ مهرماه آغاز می‌شوند و تا ۲۲ آذرماه به طول خواهند انجامید.

پایان داوری مرحله دوم بخش نغماتی مسابقات سراسری قرآن

مرحله دوم داوری رشته‌های مربوط به بخش نغمات دینی شامل رشته‌های اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم در دو بخش بانوان و آقایان که از روز ۲۴ مهرماه آغاز شده بود، روز ۲۷ مهرماه به پایان رسید و نفرات برتر این بخش به مرحله کشوری بخش نغمات دینی مسابقات سراسری قرآن راه می‌یابند.در روز پایانی داوری این بخش، آثار شرکت کنندگان در بخش مدیحه‌سرایی داوری شد. در این بخش در گروه آقایان ۲۸ گروه و در گروه بانوان نیز ۲۰ گروه حضور داشتند.

این مرحله از مسابقات به صورت داوری آثار ضبط شده شرکت کنندگان و با حضور گروه‌های داوری در ساختمان شهید سلیمانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد. این آثار همزمان با برگزاری مرحله استانی بخش آوایی مسابقات سراسری قرآن(رشته‌های حفظ و قرائت) که شهریورماه امسال برگزار شد، در ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها ضبط شده است.

گلایه از استقبال کم مؤسسات قرآنی برای عضویت در «شاد»

شانزدهمین جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی مدیران عامل اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان‌ها روز، ۲۴ مهرماه به صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن قرار برگزار شد.

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با اشاره به اینکه از حضور برخی از مدیران استان‌ها به دلیل مشکل اینترنت محروم هستیم، اظهار کرد: این جلسه هفته گذشته نیز به دلیل مشکلات اینترنتی لغو شد، ولی ناچار به تشکیل آن بودیم و مصوبات جلسه را در اختیار سایر اعضا قرار خواهیم داد.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با تأکید بر اینکه هیج محدودیتی برای تشکیل کلاس‌ها در پلتفرم شاد نداریم، اظهار کرد: در حال حاضر ۹ استان، تقاضای خود را برای ایجاد «کد» معلمان در شاد، ارسال کرده‌اند که مجموع آن در مقایسه با سه هزار مؤسسه قرآنی، عدد قابل توجهی نیست.

المپیاد «راسخون» در رشته حفظ ۵ جزء برگزار می‌شود

المپیاد قرآنی ـ علمی راسخون در رشته حفظ پنج جزء اول قرآن کریم ویژه حفاظ دوره تخصصی سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت‌(ع) استان تهران، سه‌شنبه ۲۶ مهرماه در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار شد.

این آزمون که براساس مصحف شریف رسم‌الخط عثمان‌طه است در بخش حفظ شفاهی، کتبی و مفاهیم قرآن براساس شرح واژگان ابوالفضل بهرام‌پور اجرا شد.

اعلام زمان نتایج مرحله دوم آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن

نتایج مرحله دوم هفدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، هفته اول آبان ماه سال جاری بر روی سایت سازمان دارالقرآن الکریم به نشانی telavat.ir قرار خواهد گرفت.بعد از اعلام نتایج بازه زمانی یک هفته‌ای نیز جهت ثبت اعتراضات شرکتکنندگان در آزمون در سامانه نیز فراهم شده است.

برگزیدگان این مرحله به مرحله سوم راه می‌یابند که در صورت قبولی در تمامی مراحل مدرک درجه یک، معادل دکتری و مابقی مدارک معادل دیپلم، فوق دیپلم، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد دریافت می‌کنند.

شناسایی ۱۷۰ استعداد قرآنی در ارزیابی مدارس زرین‌شهر

طرح استعدادیابی کلاس‌های آموزش قرآن کریم توسط مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت محبان و خادمان امام رضا(ع) با همکاری اداره آموزش و پرورش زرین‌شهر در مدرارس شهر ورنامخواست استان اصفهان برگزار شد.طی این طرح حدود ۱۷۰ نفر از دانش‌آموزان مستعد جهت حضور در کلاس‌های آموزش قرآن کریم شناسایی شدند.

انتشار فراخوان مدرسه مجازی قرآن ویژه دانش‌آموزان

مدرسه مجازی قرآن با مشارکت اداره‌ قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش منطقه ۱۴ تهران، دوره‌های خود را ویژه دانش‌آموزان پسر و دختر پایه تحصیلی پنجم تا نهم ابتدایی به صورت آنلاین، اواخر مهرماه برگزار می‌کند.

هزینه این کلاس‌ها که از سوی خیرین تأمین شده است، با همکاری دارالقرآن بشری(آموزش و پرورش منطقه ۱۴) و دارالقرآن مجتمع آموزشی پیام غدیر در رشته‌های حفظ قرآن با محوریت جزء سی‌ام قرآن و سایر اجزاء، قرائت قرآن در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، صوت و لحن و تجوید برگزار خواهد شد.

تمدید ثبت نام مسابقات سراسری قرآن بسیج

دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین زمان ثبت نام برای حضور در بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج را به مدت ۲۰ روز تمدید کرد.

بر همین اساس مهلت اولیه ثبت نام برای نام‌نویسی در رویداد اوایل شهریورماه تا پایان مهرماه بود که این زمان تا روز ۲۰ آبان‌ماه تمدید شده است. متقاضیان حضور در این مسابقات می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه quranbsj.ir نسبت به نهایی کردن ثبت نام خود اقدام کنند.

سختی کار را به پشتوانه قرآن آسان می‌کنیم

خبرگزاری ایکنا، طی این هفته ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای راه امنیت کشور،با محمد  شریفی، یکی از مردان سبزپوش نیروی انتظامی، که ضمن تأمین نظم و امنیت جامعه برای ترویج فرهنگ قرآنی نیز تلاش دارد، گفت‌وگویی داشت.

وی در این گفت‌وگو با اشاره به فعالیت‌های قرآنی فراجا و سیاست جذب نخبگان قرآنی در فراجا به منظور اثرگذاری در فضای اداره، خانواده و جامعه گفت: همه ما سختی کار در نیروی انتظامی را با شنیدن صوت قرآن و تدبر در مفاهیم این کتاب الهی آسان می‌کنیم.

جلسات قرآن فاقد نگاه راهبردی‌ و برنامه‌ای برای حداقل نیمی از ایرانیان

ایکنا در ادامه سلسله گفت‌وگوهای «تحلیل و آسیب‌شناسی وضعیت جلسات قرآن در ایران» به سراغ محسن قربانیان، دانش‌آموخته دکتری تفسیر تطبیقی و نویسنده کتاب «جلسات خانگی قرآن» رفت. در این گفت‌وگو افزون بر طرح بحث درباره مؤلفه‌های یک جلسه قرآن، به مهم‌ترین آسیب‌هایی که جلسات در حال حاضر با آن‌ها مواجه هستند، پرداخته شد.

محسن قربانیان، ضمن تحلیل وضعیت جلسات قرآن در ایران بیان کرد: مهم‌ترین آسیب جلسات پس از پیروزی انقلاب اسلامی فقدان نگاه راهبردی است؛ یعنی از میان هشتاد و پنج میلیون نفر جمعیت ایران، چهل و پنج میلیون نفر علاقه‌مند داریم، ولی برای این افراد هیچ برنامه‌ای تعریف نشده و سطح جلسات قرآن به مباحث فنی و تخصصی تقلیل یافته است.

آزمون دوازدهمین دوره طرح مشکوة برگزار شد

آزمون دوازدهمین دوره طرح حفظ تلفنی قرآن کریم(طرح مشکوة) ویژه نابینایان و توانیابان جسمی و حرکتی طی روز‌های ۲۵ تا ۳۱ شهریورماه برگزار شد.در این آزمون که به صورت سراسری و تلفنی برگزار شد، ۹۰ نفر شرکت داشتند. همچنین دوره جدید این طرح از ۱۵ مهرماه آغاز شده است.

افتتاحیه دوره‌های مقدمات تدبر در قرآن

افتتاحیه دوره‌های جدید مقدمات تدبر در قرآن با محوریت سوره‌های ضحی و انشراح و آشنایی با مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت و رویه آموزشی دوره مقدمات تدبر از سوی مدرسه دانشجویی اولوالالباب (تدبر در قرآن) برگزار شد.

این مراسم با حضور احمدرضا اخوت، نویسنده مجموعه کتب روش‌های تدبر در قرآن چهارشنبه، ۲۷ مهرماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ به صورت حضوری‌ و مجازی برگزار شد.

اعلام برنامه کلاس‌های مدرسه تخصصی حفظ احسن‌الحدیث

یک سال از راه‌اندازی مدرسه تخصصی حفظ قرآن مؤسسه احسن‌الحدیث از ربیع سال ۱۴۴۳(مهر۱۴۰۰) می‌گذرد، امسال نیز این مدرسه دارای برنامه‌های متنوع حفظ ویژه گروه‌های مختلف همراه با استعدادیابی و آشنایی با ترجمه و مفاهیم و بیان نکات تجویدی است.

ضرورت بازبینی برنامه‌های اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی تا پایان سال

سی‌و‌چهارمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، روز گذشته، ۲۶ مهرماه در دفتر اتحادیه کشوری برگزار شد.

طی این جلسه درباره نقش فعال و تبیینی مؤسسات قرآنی، اتحادیه‌های استانی و کشوری در زمینه روشنگری اهداف انقلاب با توجه به مسائل، وقایع و آشو‌ب‌های اخیر در برخی نقاط کشور مواردی مطرح و راهکارهای مختلف ارائه شد.

آماده افتخارآفرینی برای ایران در مالزی هستم

شصت‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی بر اساس برنامه زمانی اعلام‌شده از سوی برگزارکنندگان این رویداد از ۲۷ مهر تا دوم آبان‌ برگزار خواهد شد. بر همین اساس مسعود نوری، نماینده کشورمان در این مسابقات، عازم این کشور شده است.

پایان مسابقات قرآن کویت و آغاز مسابقات قرآن مالزی

وی قبل از اعزام به مالزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد میزان آمادگی خود برای حضور در این مسابقات گفت: پس از اینکه برای حضور در این رویداد انتخاب شدم کوشیدم که تمرینات منظمی داشته باشم و بتوانم در این رویداد مهم جهان اسلام نماینده شایسته‌ای باشم.

اعضای جدید ستاد عالی مسابقات قرآن انتخاب می‌شوند

چهل و نهمین جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور یکشنبه اول آبان‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و دیگر اعضای این ستاد برگزار می‌شود.

با توجه به اتمام احکام دوساله مسئولان کمیته‌ها و اعضای حقیقی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور در تابستان سال جاری، دبیرخانه این ستاد طی مکاتبه‌ای از اعضای حقوقی و نمایندگان نهادهای عضو درباره ترکیب افراد پیشنهادی برای دوره جدید نظرخواهی کرده که اسامی ارسالی از سوی شورای معین مورد بررسی قرار گرفته و در جلسه روز اول آبان‌ماه به رأی گذاشته خواهد شد. بر همین اساس نخستین دستور این جلسه انتخاب مسئولان کمیته‌ها و اعضای حقیقی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور خواهد بود.

واحد پاسخگویی بیمه اجتماعی مؤسسات قرآنی فعال شد

اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، واحد بیمه اجتماعی را با رویکرد تسهیل در پاسخگویی به سؤالات و مشکلات متقاضیان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر وابسته به وزارت رفاه و تأمین اجتماعی‌ راه‌اندازی کرده است.

موسی سعیدی از پایه‌گذاران طرح «اسوه» درگذشت

طی این هفته متاسفانه یکی از چهره‌های قرآنی کشور به دیار حق شتافت، موسی سعیدی از فعالان فرهنگی و قرآنی شهرستان شاهرود و استان سمنان که طی سال‌های اخیر به عنوان مشاور طرح آموزشی-تربیتی اسوه فعالیت می‌کرد، دعوت حق را لبیک گفت.

مرحوم سعیدی، از پایه‌گذاران طرح و مشاور طرح اسوه، بود که از سال‌های آغاز اجرای این طرح همراه آن بوده و نوجوانان و جوانان بسیاری را به سمت تربیت قرآنی سوق داد. طی آخرین گفت‌وگویی که سال گذشته با خبرگزاری ایکنا انجام داد، بر ضرورت و حمایت بیش از پیش‌ نهاد‌ها و متولیان امور قرآنی به طرح اسوه تاکید کرد.  

آغاز فعالیت مجدد دارالقرآن مرکزی شهرداری منطقه ۱۰ تهران

دارالقرآن مرکزی منطقه ۱۰ تهران که با عنوان دارالقرآن نورالطریق شناخته می‌شود، به همت شورای عالی قرآن شهرداری تهران، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۰ و جمعی از نخبگان، قاریان، حفاظ و فعالان قرآنی منطقه مجددا آغاز به فعالیت کرد.

برگزاری ششمین جلسه تلاوت و استماع قرآن

شورای عالی قرآن همواره به بهانه‌های مختلف ازجمله برگزاری جلسات آموزشی، نشست‌های تخصصی و محافل بزرگداشت شخصیت‌های قرآنی، تلاش کرده فضای اجتماع قرآنیان را فراهم کند.

در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، برپایی محفل تخصصی تلاوت با عنوان «جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم» از آذر سال گذشته در دستور کار شورای عالی قرآن قرار گرفته است.بر اساس این گزارش، ششمین جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم، چهارشنبه ٢٧مهر، پس اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، در مجتمع امام خمینی(ره)، حسینیه الزهرا(س) برگزار شد.

آموزش ۴ هزار نفر در مرکز آموزش قرآن آستان عبدالعظیم حسنی در سال

نود و ششمین آیین اختتامیه کلاس‌های مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، عصر روز، ۲۷ مهر با اجرای هادی ربیعی، کارشناس و مجری رسانه ملی به‌منظور تجلیل از ۱۷۰ رتبه برتر این مرکز در تالار شهید صدوق این آستان مقدس برگزار شد.

این مراسم با حضور عباس سلیمی، معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، سعید پرویزی، قاری بین‌المللی قرآن کریم، غلامحسین جهانگیری، قاری ممتاز قرآن، حجت‎‌الاسلام محمد تقدیری، معاون امور روحانیون آستان حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، حکیمی، مدیر کل حراست آستان عبدالعظیم حسنی(ع)، معتز آقایی، مدیر مرکز آموزش قرآن آستان عبدالعظیم حسنی(ع) و ... برگزار شد.

پایان مسابقات قرآن کویت و بازماندن ایران از کسب رتبه

مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت صبح روز ۲۷ مهرماه و به منظور معرفی و تجلیل نفرات برتر این رویداد برگزار شد.

در این مسابقات سه نماینده از کشورمان در رشته‌های حفظ قرآن بر اساس اختلاف قرائات، حفظ کل قرآن بزرگسالان و حفظ کل قرآن نوجوانان حضور داشتند که در عین شایستگی موفق به کسب رتبه‌ای نشدند.

شجاع زویدات، علی غلام‌آزاد و رضا رضایی سه نماینده ایران به ترتیب در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه گذشته با حضور در جایگاه متسابقان به سؤالات هیئت داوران پاسخ دادند.

برگزیدگان چهارمین مسابقات ملی و بین‌المللی مشکات تجلیل شدند

آئین اختتامیه چهارمین دوره سراسری و دومین دوره بین‌المللی مسابقات قرآن کریم مشکات جمعه، بیست‌ودوم مهرماه با حضور حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی، امام‌جمعه کوهسار و مدیرعامل موسسه قرآنی مشکات، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز و جمعی از مدرسان قرآنی در تالار شیخ صدوق در جوار حرم مطهر عبدالعظیم‌ الحسنی(ع) برگزار شد.

فراخوان برگزاری دوره تربیت مربی آموزش قرآن به ساده‌ترین روش

دوره تربیت مربی آموزش قرآن به ساده‌ترین روش در طرح کشوری بُشری (دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن کریم) از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سدرة‌المنتهی تهران برگزار می‌شود.

این دوره ویژه حافظان، قاریان، مدرسان قرآن، طلاب و سایر علاقه‌مندان در گروه سنی ۱۳ تا ۵۰ سال است که در صورت دارا بودن تسلط نسبی بر تجوید می‌توانند در این دور‌ه‌ نام‌نویسی کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha